بررسی ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای در شبکه ۴

مستند تک قسمتی «فصلی نو» روز جمعه ۱۲ آذرماه ساعت ۱۳ با موضوع ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.
تصویر بررسی ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای در شبکه ۴

به گزارش سایت خبری پرسون، طبق نامه‌ا ی که کارخانه‌های تولیدکننده لوازم خانگی به او نوشته‌اند، واردات این محصولات باعث شکستن کمر تولیدکنندگان می‌شود و باید جلوی آن گرفته شود.

همین موضوع باعث شد تا گروه سیاسی شبکه چهار سیما برنامه‌ای تحت عنوان «فصلی نو» تدارک ببیند.

بنا بر این گزارش، این برنامه به سراغ کارآفرینان و تولید کنندگان لوازم خانگی رفته و پای صحبت‌های این فعالان اقتصادی نشسته است. همچنین با کارشناسان کسب کار هم در این برنامه برای واکاوی بیشتر این موضوع گفتگو شده است.

مقایسه واردات کالا در کشورهای پیشرفته، موانع زدایی، مجوزهای دست و پاگیر، تولید و حمایت و پشتیبانی، صادرات، تعرفه بر کالاهای وارداتی و … از جمله موضوعاتی است که مستند «فصلی نو» به آن پرداخته است.

به گفته عطیه قائم مقامی نویسنده و کارشناس برنامه، انتخاب شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی ها» را باید ادامه شعار «جهش تولید» و «رونق تولید» در دو سال گذشته، علاوه‌بر آنکه به ضرورت توجه مضاعف مسئولان و مقامات دستگاه‌های اجرایی و قانون‌گزاری به ارتقای ظرفیت‌های تولیدی کشور به عنوان تنها علاج گذر از شرایط خطیر کنونی اشاره دارد، گویای آن است که سیاست‌گذاری برای بهبود ظرفیت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری، بدون رفع موانع و چالش‌های این بخش و پیگیری برنامه‌های حمایتی هدفمند، موفقیت‌آمیز نخواهد بود. در این برنامه سعی شده بیشتر به راهکارهای عبور از بحران پرداخته شود.

«فصلی نو» در گروه گروه سیاسی شبکه چهار سیما تولید شده و روز جمعه ساعت ۱۳ پخش می‌شود.

منبع: مهر

373634