پخش قسمت‌های جدید «خانه‌های نورانی» در شبکه مستند

قسمت‌های جدید مجموعه مستند «خانه‌های نورانی» به تهیه‌کنندگی محمدامین نوروزی از یکشنبه ۱۹ شهریور ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند می رود.

تصویر پخش قسمت‌های جدید «خانه‌های نورانی» در شبکه مستند

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط‌عمومی شبکه مستند، قسمت‌های جدید مجموعه مستند «خانه‌های نورانی» که از امشب پخش می‌شود، مانند قبل سراغ خانه‌های نورانی می‌رود که سال‌ها محل برگزاری جلسات آموزش قرآن کریم، معرفی معارف اهل دینی و مجلس روضه اهل‌بیت (ع) بوده‌اند.

«خانه‌های نورانی» در قسمت‌های جدید این مستند به هفت استان کشورمان رفته است که از آنها می‌توان به استان‌های یزد، اصفهان، تبریز، کرمان، زنجان، همدان و تهران اشاره کرد.

خانه حاج فیروز، مداح و شاعر معروف تبریزی یکی از قسمت‌های این مجموعه است که به کارگردانی رستم نظری ساخته شده است. همچنین مستند پرتره خانه عمادزاده در اصفهان ساخته روح‌الله توکلی است. مستند خانه امام‌حسینی‌ها در یزد را احمد صراف ساخته و مستندی از خانه سادات خوشرو در کرمان توسط امیر عسگری به تصویر کشیده شده است. اسماعیل کرمی نیز سراغ سوژه خانه نورانی علی‌اصغر صنایی در زنجان رفته است و جمشید ابرازی هم مستند خانه شیخ رجبعلی خیاط را کارگردانی کرده است.

قسمت جدید مجموعه مستند «خانه‌های نورانی» که امشب روانه آنتن شبکه مستند سیما می‌شود، روایتی متفاوت از مداح معروف همدانی، محمد رحیم مسکین است. خانه او سال‌ها محل برگزاری جلسات آموزش قرآن بوده و وی را می‌توان مروج آموزش قرآن خانگی دانست. امین لطفی این مستند را کارگردانی کرده است.

محمدامین نوروزی تهیه‌کننده این مجموعه است و محمدحسین امیری مجری طرح آن است. هر قسمت از این مستند ۵۰ دقیقه‌ای به کارگردانی یک مستندساز بومی ساخته شده است.

«خانه‌های نورانی» یکشنبه تا جمعه ساعت ۲۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و تکرار قسمت‌ها ساعت ۲۴ و ساعت ۱۰ است.

509910