گرامیداشت حمید منوچهری در شبکه مستند

مستند «۷۸ سالگی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی پرتره‌ای از زنده‌یاد حمید منوچهری یکشنبه ۱۵ مرداد ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود.
تصویر گرامیداشت حمید منوچهری در شبکه مستند

به گزارش سایت خبری پرسون، ابوالفضل توکلی درباره این باره گفت: پرتره استاد منوچهری دوازدهمین مستند از مجموعه پیش‌کسوتان صدا و دوبله است که در شبکه مستند تولید شده و به یاد این هنرمند پیش‌کسوت دوباره در جدول پخش قرار گرفته است.

وی افزود: ضبط مستند استاد منوچهری با ۷۸ سالگی ایشان مصادف شد، به همین دلیل نام مستند را ۷۸ سالگی گذاشتیم.

این کارگردان گفت: مستند «۷۸ سالگی» اشاره‌ای به یک‌عمر فعالیت هنری این پیش‌کسوت در عرصه صدا، دوبله و بازیگری دارد. منوچهری کارهای شاخصی دارد پس ما تلاش کردیم با همراهی خودش و فرزندانشان این لحظات را ثبت کنیم تا به یادگار باقی بماند، ایشان حضور موثری خصوصا در رادیو داشتند و خیلی از گویندگان رادیو جوان از شاگردان ایشان هستند.

به گفته توکلی مراسم رونمایی از پوستر «۷۸ سالگی» و قدردانی از پیش‌کسوت به علت شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از انتقال این ویروس بدون حضور هنرمندان و هنردوستان و با حضور مدیران شبکه مستند و وحید منوچهری دوبلور و فرزند آقای منوچهری در شبکه مستند برگزار شد، دوست داشتیم مراسمی در شان این هنرمند برگزار کنیم که متأسفانه باتوجه‌به شرایط محقق نشد.

حمید منوچهری گوینده رادیو، دوبلور و بازیگر ۱۱ مردادماه به دلیل عارضه قلبی درگذشت.

صدای منوچهری بیش از ۶۰ سال در رادیو و در عرصه دوبله شنیده می‌شد، او در دهه ۶۰ کارگردانی «صبح جمعه با رادیو» را برعهده داشت و همچنین از گویندگان برنامه داستان شب رادیو بود، این هنرمند علاوه بر گویندگی و دوبله در فیلم‌های سینمایی همچون «مشت و تفنگ شکسته»، «شیطان‌صفتان»، «مأموریت»، «چهره دوم سقوط»، «جغدها» و مجموعه‌های تلویزیونی «یکی از این روزها»، «داستان یک زندگی» و «معمای شاه» به‌عنوان بازیگر ایفای نقش داشته است.

منبع: ایرنا

505895