پگاه برنده تندیس زرین «جشنواره ملی سلامت غذا» شد

دومین جشنواره سلامت غذا با حضور مسئولین بخش سلامت برگزار و تندیس زرین این جشنواره به شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، اعطا شد.
تصویر پگاه برنده تندیس زرین «جشنواره ملی سلامت غذا» شد

به گزارش سایت خبری پرسون، در دومین جشنواره ملی سلامت غذا از شرکت صنایع شیر ایران در گروه‌های محصولات جدید سلامت محور شیر، ماست و پنیر غنی شده با ویتامین D3 و دوغ هفت گیاه و سلامت محور کفیر، ماست و پنیر پروبیوتیک، به‌عنوان برند پیشرو در تحقیق، توسعه و تولید محصولات سلامت محور تقدیر شد.

جشنواره ملی سلامت غذا، در راستای ارتقای سطح آگاهی، نگرش و فرهنگ تغذیه سالم در جامعه، به معرفی ویژگی‌های محصولات سلامت پرداخت که سهم پگاه در حوزه تولید محصولات سلامت محور مورد توجه قرار گرفت.

در آئین اختتامیه، مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، دبیر انجمن علوم و صنایع غذایی ایران و مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت برگزار شد از صنایع شیر ایران به‌عنوان برند پیشرو در تحقق، توسعه و تولید محصولات سلامت محور حضور داشتند.

دومین جشنواره ملی سلامت غذا که در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، در بخش برندهای غذایی، ۷۰ برند نام آشنای صنعت غذا با شعار «همه با هم برای سلامتی» به معرفی جدیدترین دستاوردهای خود در تولید محصولات سلامت پرداختند.

گفتنی است، نکات مهمی در این جشنواره در راستای اهداف کلان تغذیه‌ای مطرح شد از جمله اینکه «محصولات سالم» می‌توانند در آینده مشمول رایانه سلامت یا کاهش مالیات شوند اما در عوض «غذای ناسالم» در وزارت بهداشت توسط کارگروه تعیین کالای آسیب رسان به سلامت، سالانه شناسایی و تبلیغات این کالاها به طور قانونی ممنوع شود، ضمن اینکه بر این کالاها «عوارض و مالیات سلامت» بسته خواهد شد.

372923