رونمایی از جدید‌ترین کتاب‌های حوزه «نماز و مهدویت»

جدیدترین کتب و محصولات نماز و مهدویت با حضور سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد نماز کشور و حجت‌الاسلام متوسل مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) رونمایی شد.
تصویر رونمایی از جدید‌ترین کتاب‌های حوزه «نماز و مهدویت»

به گزارش سایت خبری پرسون، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی جدیدترین کتب و محصولات نماز و مهدویت با حضور سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد نماز کشور، حجت‌الاسلام متوسل مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)، حجت‌الاسلام بهشتی مشاور علمی و فرهنگی ستاد نماز در انتشارات ستاد نماز کشور رونمایی شد.

در این برنامه سیداحمد زرهانی قائم مقام ستاد نماز کشور با اشاره به تعامل ستاد نماز و بنیاد مهدویت در حوزه نشر گفت: در آینده‌ای نزدیک شاهد تعامل بیشتر در حوزه نشر هستیم و تمامی تلاشمان بر این است تا آگاهی و اندیشه را از طرق کتاب به مردم منتقل کنیم.

وی ادامه داد: انتشارات ما با رویکرد گرایش به نسل نو کودکان و نوجوانان از پیش دبستانی تا دبستان و دبیرستان به گونه‌ای تولید آثار می‌شود تا فرزندان ما با مطالعات چنین موضوعات آشنایی با نماز، مهدویت و دین پیدا کنند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز بیان کرد: ما باید ارتباطاتمان را با آموزش پرورش و وزارت علوم به گونه‌ای جلو ببریم که تأثیرگذاری بیشتری را برای تمامی افراد داشته باشیم. این کتاب‌ها در تمامی مناطق کشورهای دیگر خریداری دارد و اهل سنت هم می خوانند که این اتفاق برای جهان اسلام هم مفید است.

زرهانی با اشاره به افتتاح شعبات استانی گفت: امیدمان بر این است تا بتوانیم شعبه های استانی را افتتاح کنیم و در هر استان یک نمایندگی داشته باشیم تا تمامی آثار در دسترس مردم عزیز به راحتی قرار گیرد. هفته کتاب و کتابخوانی رویداد خوبی است تا گام خوبی را برای بالا بردن دانش خود برداریم و تولید علم و آثار مفیدی را برای رشد و دانش مخاطبان تهیه کنیم‌

۳۰۰ عنوان کتاب در انتشارات بنیاد تولید و منتشر شده است

حجت‌الاسلام متوسل مدیر بنیاد مهدویت با اشاره به فعالیت‌های بنیاد مهدویت و ستاد نماز برای دانش نماز و مهدویت عموم جامعه گفت: انتشارات بنیاد مهدویت در طول ۲۰ سال گذشته فعال بوده و در کنار مرکز تخصصی کار آموزش خود را انجام می‌دهد. تولید کتاب و محتوا در کنار هم به خوبی جلو رفته و تا به امروز ۳۰۰ عنوان در انتشارات بنیاد تولید و منتشر شده است.

حجت‌الاسلام متوسل در ادامه توضیح داد: بیشتر نویسندگان محتواهای علمی فارغ التحصیلان مرکز تخصصی هستند که در این حوزه فعال هستند. در موضوعاتی چون نماز و مهدویت با توجه به تعاملاتی که انجام شده قرار بر این است تا زمینه‌های تولیدی و عرضه خود را بزودی و سریع‌تر منتشر و دنبال کنیم.

بیش از ۵۰۰ کتاب وارد بازار نشر شده است

حجت‌الاسلام بهشتی مشاور علمی و فرهنگی ستاد نماز با اشاره به روند فعالیت انتشارات ستاد نماز و مهدویت گفت: تا به امروز بیش از ۵۰۰ کتاب وارد بازار نشر شده و با این وجود جای خالی بیشتر کتاب‌ها و موضوعات مختلف دیگری را در کنار این آثار منتشر شده حس می‌کنیم.

وی افزود: ۱۴ کتاب دیگر قرار است تا پایان سال آماده شود و نیت کرده ایم سال جدید در کنار آثار تولید شده تمامی رده های سنی بیشتر به حوزه کودک و نوجوان بپردازیم. یکی از کاربردهای این کتاب ها بیشتر در ایام مناسبت هایی مانند ولادت ها و شهادت ها است.

عضو هیات مدیره انتشارات ستاد اقامه نماز تصریح کرد: نوع نوشتاری و مفهومی آن باعث شده تا تمامی مخاطبان در همه رده‌های سنی ارتباط خود را با کتاب برقرار کنند و شناخت دقیقی از مسائلی چون شناخت امامان، احکام و… داشته باشند.

در پایان از سه کتاب جدید النشر در حوزه نماز و مهدویت تحت عناوین آثار تربیتی نماز راه های ایجاد گرایش به نماز در جوانان نوشته سید محمد زکی دوغان(حسینی) ، نماز و مهدویت بر اساس آثار محسن قرائتی به کوشش حسن ملایی و امام حسن (نماز در سیره و سخن معصومین) نوشته علی حسن زاده رونمایی شد

علاقمندان جهت تهیه کتب و محصولات نماز می توانند به فروشگاه اینترنتی موسسه فرهنگی انتشاراتی ستاد اقامه نماز به نشانی namazstore.ir و یا جهت تهیه کتب و محصولات مهدویت به پایگاه اینترنتی aman.ir مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

372153