چند درصد مجموع فروش طرح «پاییزه کتاب» مربوط به گیلان است

حسین ابراهیمیان معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به مشارکت ۳۲ کتابفروشی در طرح «پاییزه کتاب»، گفت: شش درصد فروش روز نخست مربوط به گیلان است.
تصویر چند درصد مجموع فروش طرح «پاییزه کتاب» مربوط به گیلان است

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین ابراهیمیان با اشاره به اجرای طرح پاییزه کتاب، اظهار کرد: ۳۲ کتابفروشی در استان گیلان در اجرای این طرح ثبت نام کرده و مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۱ کتابفروشی در شهر رشت به علاقه مندان کتاب خدمات ارائه می‌دهند، افزود: ۱۱ کتابفروشی نیز در سایر شهرستان‌های استان گیلان در طرح پاییزه کتاب مشارکت می‌کنند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد گیلان در ادامه با اشاره به اینکه این طرح از روز گذشته (شنبه) در کتابفروشی های استان همزمان با سراسر کشور آغاز و تا سوم آذر ماه ادامه دارد، گفت: میزان یارانه خرید برای کتاب‌های تألیفی ۲۰ درصد و برای کتاب‌های ترجمه ۱۵ درصد است.

وی با بیان اینکه حداکثر یارانه اختصاصی هر کتابفروشی و میزان و درصد مشارکت کتابفروشی ها در تخصیص یارانه بر اساس اعتبار کلی طرح، تعیین شده است، اضافه کرد: سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر ۳۰۰ هزار تومان است.

ابراهیمیان با اشاره به اینکه سقف یارانه خرید برای خریدار نیز ۶۰ هزار تومان است، گفت: در نخستین روز از آغاز این طرح کتابفروشی های گیلان بیش از دو میلیارد و ۸۰۲ میلیون ریال کتاب فروخته‌اند.

وی با بیان اینکه در این مدت چهار هزار و ۴۰۷ جلد کتاب نیز به بفروش رسیده است، افزود: سه درصد کتابفروشی های شرکت کننده در این طرح گیلانی هستند و در روز نخست این طرح شش درصد مجموع فروش کتاب نیز توسط این کتابفروشی ها انجام شده است.

منبع: مهر

371860