رونمایی از کتاب‌های بریل نابینایان قم

به مناسبت هفته کتاب و با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، از کتاب‌های بریل واحد نابینایان کتابخانه عمومی آیه‌ الله خامنه‌ای قم رونمایی شد.
تصویر رونمایی از کتاب‌های بریل نابینایان قم

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در ابتدای این آیین، سجاد عمرانی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تشکر ویژه از بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیه الله خامنه‌ای و تلاش‌های این بخش در تامین و تولید کتاب های بریل برای نابینایان استان و سراسر کشور، خواستار همکاری بیشتر با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جهت رفع موانع قانونی انتشار کتاب‌های صوتی ویژه نابینایان شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز گفت: پایه و اساس فعالیت های کانون پرورش فکری کتاب و کتاب خوانی برای کودکان و نوجوانان است و ایجاد انس بین کودکان و نوجوانان با کتاب را وظیفه خود می دانیم. کانون پرورش فکری همچنین در حوزه نشر کودک و نوجوانان فعالیت دیرینه دارد و در سال های اخیر هم سعی کرده ایم با تاسیس کتابخانه های فراگیر به نابینایان و معلولان خدمات ارائه کند به گونه ای که در حال حاضر تعداد قابل توجهی از آثار کانون پرورش فکری را به خط بریل تبدیل کرده ایم.

حامد حجتی همچنین اضافه کرد: کانون پرورش فکری به جهت دارا بودن حجم قابل توجهی از کتاب در حوزه کودک و نوجوان، این آمادگی را دارد که با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی، مجوزهای تولید کتاب صوتی را پیگیری و دریافت کند.

منصور رضوانی مدیر کانون نابینایان جلوه امید قم نیز در سخنانی ابراز امیدواری کرد که با توجه به مشکل ایاب و ذهاب نابینایان، بتوانیم با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، کتابخانه‌هایی را خاص نابینایان در مناطق مختلف داشته باشیم.

همچنین در بخش پایانی این آیین نیز از مجموعه کتاب‌های چشمه های بهشت، 10 قصه از امام زمان (عج)، پرسش و پاسخ دانشجویی و امام زمان (عج) با حضور مسئولان حاضر در مراسم رونمایی شد.

371871