پرسون گزارش می دهد؛

نگرانی‌ها از ایجاد بحران با طرح جوانی جمعیت

طبق طرح جوانی جمعیت که به قانون تبدیل شده است، وسایل پیشگیری از بارداری دیگر در خانه‌های بهداشت توزیع نمی‌شود.
تصویر نگرانی‌ها از ایجاد بحران با طرح جوانی جمعیت

به گزارش سایت خبری پرسون، طرح جوانی جمعیت با جنجال‌های بسیاری در نهایت به تصویب نمایندگان مجلس رسید، هر روز بعد جدیدی از این قانون منتشر و باعث ایجاد نگرانی‌هایی میان مردم و فعالان اجتماعی می‌شود.

این بار خبر انتشار جمع‌آوری وسایل پیشگیری ار بارداری از خانه‌های بهداشت و ممانعت از ارائه آموزش های پیشگیری از بارداری مورد توجه قرار گرفته است.
خانه های بهداشت محلی به صورت معمول برای برخی شهروندان مشمول خدمات رایگان ارائه می‌کنند و اکنون حذف یکباره این موضوع سوال برانگیز است، حداقل ای کاش مسئولین به مرور سیاست‌های خود را اجرا می‌کردند تا تبعات منفی این قانون کاهش می‌یافت.

برای نمونه به خانه‌های بهداشت روستایی فکر کنید که این خدمات و آموزش‌ها در آن ارائه می‌شود، زن روستایی که وظیفه‌ای فراتر از زنان خانه‌دار دارد و مانند یک مرد از به کشاورزی مشغول است، اگر به وسایل پیشگیری از بارداری دسترسی راحت نداشته باشد و در مدت زمان کوتاهی صاحب چند فرزند شود، چه آینده ای جزء فرسودگی و ناتوانی به دلیل فشارهای روانی و جسمی در انتظار او است؟ آیا به این طریق و با وجود یک مادر ضعیف، هدف نمایندگان از افزایش جمعیت تامین می‌شود؟

موضوع بعدی این است که وسایل پیشگیری از بارداری علاوه بر جلوگیری از بارداری، مانع انتقال بیماری‌های مقاربتی می‌شود، حال با عدم دسترسی و یا افزایش هزینه‌ها از این بابت چه وضعیت جسمی در انتظار مردان و زنان است؟ آیا قانون‌گذار به این موارد توجه دارد و یا صرفا به دنبال افزایش جمعیت است؟

و در پایان باید گفت که نمایندگان مجلس و خانواده‌های آنها مشمول این طرح نیستند، زیرا به هر حال آنها در جایگاه متفاوتی از مردم عادی قرار دارند و این گونه مسائل دغدغه آنها نیست که اگر بود و درد مردم را می‌دانستند طرح های مفیدتری را تصویب می‌کردند.

371764