مولوی عنوان کرد؛

مدارس هزینه‌‌‌‌‎ اضافی برای خانواده‌‌‌‌‎ها می تراشند!/ آموزش پرورش ورود کند

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از اجباری بودن استفاده از کتاب‌های کمک درسی گفت:وزارت آموزش و پرورش چندین بار اعلام کرده که اجباری در استفاده از کتاب‌‌‌‌‎های کمک درسی برای مدارس وجود ندارد.
تصویر مدارس هزینه‌‌‌‌‎ اضافی برای خانواده‌‌‌‌‎ها می تراشند!/ آموزش پرورش ورود کند

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدمحمد مولوی نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفت وگوی زنده تلویزیونی درباره مصوبه مجلس در زمینه حذف کنکور اظهار کرد: قصه کنکور و موسسات آموزشی داستانی است که ما همچنان گرفتار آن هستیم. باید برای موسسات کنکوری به جمع بندی در مجلس برسیم تا رقابت‌هایی که خانواده ها باید هزینه آن را بدهند جمع شود.

مولوی در ادامه از اجباری بودن استفاده از کتاب‌های کمک درسی انتقاد کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش چندین بار اعلام کرده که اجباری در استفاده از کتاب‌‌‌‌‎های کمک درسی برای مدارس وجود ندارد. از وزارت آموزش و پرورش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎خواهیم که به طور جدی وارد این قضیه شود ، این قضیه را جمع کند و به تحمیل هزینه‌‌‌‌‎های اضافه بر دوش خانواده‌‌‌‌‎ها پایان دهد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس توضیح داد: هر کسی نباید در مدارس کتابی معرفی کند و هزینه مازاد از خانواده‌ها بگیرد. اصل تدریس بر مبنای کتاب درسی است که بهترین کمک برای معلم است و با استفاده از آن به بهترین روش می تواند کار کند. این موضوع را بار دیگر در کمیسیون آموزش مجلس مطرح می کنیم و از وزیر آموزش و پرورش جدید می خواهیم که این موضوع را به جد دنبال کند.

وی با اشاره به تاکید قانون اساسی بر رایگان بودن آموزش عمومی گفت: ما حتی برای دروه‌های ابتدایی و متوسطه هم می‌توانستیم کتاب‌های درسی را به طور رایگان در اختیار دانش آموزش قرار دهیم.اما الان نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه کتاب‌های متعددی با هدف ایجاد رقابت کاذب به دانش آموزان معرفی می‌شود.

منبع : خبرنگاران جوان

367142