در هیئت دولت انجام خواهد شد؛

بررسی صدور مجوز جهت استمرار بکارگیری معلمان حق‌التدریس در آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش با توجه به نیاز به استمرار خدمت معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارتخانه مذکور پیشنهاد صدور مجوز برای استمرار بکارگیری آنها را به دولت ارائه کرده است.
تصویر بررسی صدور مجوز جهت استمرار بکارگیری معلمان حق‌التدریس در آموزش و پرورش

به گزارش سایت خبری پرسون، براساس ماده (۶) آیین نامه اجرایی بند (۳) قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، مقرر شد مشمولان مواد (۴) و (۵) این آیین نامه (شامل مربیان پیش دبستانی، حق التدریسان غیرمستمر، آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی) که در آزمون پایان دوره و داخلی نمره قبولی را کسب نمی کنند، به همکاری آنان با آموزش و پرورش خاتمه داده شود.

با توجه به نیاز وزارت آموزش و پرورش به استفاده از خدمات مشمولان فوق در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، پیشنهاد این وزارتخانه مبنی بر اصلاح آیین نامه اجرایی مذکور به تصویب هیئت وزیران رسید و به موجب ماده (۶) آیین نامه اصلاحی، استمرار بکارگیری مشمولان که نمره قبولی در آزمون داخلی را کسب نکنند، در صورت نیاز صرفاً در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مجاز شد.

از آنجا که وزارت آموزش و پرورش به استمرار خدمت مشمولان ماده (۶) آیین نامه فوق برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ نیز نیاز دارد، پیشنهاد اصلاح ماده مذکور را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارایه کرده است.

لازم به ذکر است، این پیشنهاد در حال حاضر در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک در دست بررسی و تصمیم گیری است.

منبع : مهر

364123