سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌و‌گو با پرسون:

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیاز به بررسی بیشتری دارد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: بحث اصلی در انتخاب وزیر آموزش و پرورش توانمندی است که با برنامه‌های وی مشخص می‌شود و صرفا سوابق اجرایی ملاک نیست.
تصویر وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیاز به بررسی بیشتری دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، در میان وزرای پیشنهادی رئیس جمهور برای تشکیل کابینه دولت سیزدهم نام افراد ناشناخته‌ای وجود دارد که شخص معرفی شده برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش از جمله این نام‌ها است. حسین باغگلی متولد ۱۳۵۷ و دارای دکترای علوم تربیتی ‏‏در گرایش فلسفه تعلیم و تربیت از دانشگاه فردوسی مشهد و هم اکنون عضو هیئت علمی این دانشگاه است. ‏همچنین وی زمانی که رئیسی، تولیت آستان قدس را بر عهده داشته به مدیریت بنیاد فرهنگی آستان قدس رضوی که شامل مجموعه مدارس عام‌المنفعه امام رضا(ع) با ۱۹ مدرسه و بیش از ۷ هزار دانش‌آموز است؛ منصوب شده است.

اکنون انتخاب باغگلی برای وزارت آموزش و پرورش که باید عهده‌دار مدیریت یک میلیون معلم و پاسخگویی به حدود 15 میلیون دانش آموز در شرایط کرونایی فعلی باشد، به دلیل سوابق اجرایی اندک وی با مخالفت‌هایی نزد افکار عمومی مواجه شده و به عبارت دیگر استقبال چندانی از حضور این شخص نشده است.

خبرنگار پرسون، برای بررسی بیشتر این موضوع گفت‌و‌گویی با احمد حسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس داشته که به شرح ذیل است.

فلاحی بیان کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه‌های خوبی ارائه کرده است؛ استدلال‌هایی را بیان کرده که در کمیسیون نیاز به بررسی دارد.

وی ادامه داد: باید یک نگاه جامعی برای انتخاب متصدی وزارتخانه آموزش و پرورش که با مشکلات جدی مواجه است، وجود داشته باشد؛ بحث زیرساخت‌ها، کمبود نیروی انسانی، کمبود بودجه از مشکلات این حوزه است، ضمن این که سند تحول بر زمین مانده و صندوق ذخیره فرهنگیان به غارت رفته است.

سخنگوی کمیسیون آموزش افزود: وزیر جدید باید تمام این مشکلات را در نظر داشته و برای هر کدام از این موارد راهکار ارائه دهد.

فلاحی در خصوص سوابق اجرایی وزیر پیشنهادی رئیس جمهور گفت: سوابق اجرایی وزیر معرفی شده مربوط به مجتمع‌های آموزشی است. اما پست‌هایی مانند مدیر کلی و معانت وزیر را نداشته که البته این مسائل مهم نیست و بحث اصلی توانمندی است که با برنامه‌های وی مشخص می‌شود؛ بنابراین سوابق اجرایی صرفا ملاک نیست.

این نماینده مجلس در پایان گفت: با یک روز بررسی نمی‌توان نظر قطعی راجع به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش داد. کمیسیون سه روز دیگر فرصت دارد و ممکن است توضیحات و زوایای مختلف نظرها را تغییر دهد.

332020