معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد:

آغاز طرح واکسیناسیون سرخک در استان هرمزگان از هشتم آبان ماه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با ذکر این نکته که طرح واکسیناسیون سرخک در استان هرمزگان از هشتم آبان ماه امسال به مدت ۱۴ روز اجرا می‌شود، بیان داشت: اجرای واکسیناسیون در مرکزهای خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه بهداشت های سراسر هرمزگان به صورت «پاسیو» و با هدف پیشگیری از گسترش بیماری سرخک دراستان انجام می‌شود.
تصویر آغاز طرح واکسیناسیون سرخک در استان هرمزگان از هشتم آبان ماه

به گزارش سایت خبری پرسون از استان هرمزگان، محمود حسین‌پور رئیس مرکز بهداشت هرمزگان در نشست اجرای طرح کمپین سرخک اظهار کرد: ۳۰۱ هزار کودک ۹ ماهه تا هفت ساله در استان علیه ویروس سرخک واکسینه می‌شوند.

وی با ذکر این نکته که طرح واکسیناسیون سرخک در استان هرمزگان از هشتم آبان ماه امسال به مدت ۱۴ روز اجرا می‌شود، بیان داشت: اجرای واکسیناسیون در مرکزهای خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه بهداشت های سراسر هرمزگان به صورت «پاسیو» و با هدف پیشگیری از گسترش بیماری سرخک دراستان انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت هرمزگان تصریح کرد: تدوین برنامه عملیاتی اجرای کمپین واکسیناسیون سرخک درکودکان ۹ ماهه تا هفت سال، آموزش و اطلاع رسانی عمومی و آموزش نیروهای محیطی از اولویت های این طرح است.

سه کودک در هرمزگان علی‌رغم تزریق واکسن، به بیماری «سرخک» مبتلا شدند

دکتر طیبه رازنهان مدیرگروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: شناسایی و گزارش مواردی از بیماری سرخک دربرخی از شهرستان های استان و کشورهای همجوار در سال جاری بسیار نگران کننده است و چون سرایت پذیری این بیماری بالا بوده، به همین علت باید واکسیناسیون کودکان را جدی گرفت.

مدیرگروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز داشت: سه کودک سه تا ۱۲ ساله در بندرعباس، رودان و قشم با وجود تزریق واکسن، به سرخک مبتلا شده بودند.

366783

مطالب مرتبط