ساکنین کوره‌های آجرپزی حریم پایتخت واکسینه می‌شوند

در مرحله دوم پویش جهادی واکسیناسیون پایتخت تعداد ۲۵۰ نفر از ساکنین محروم و آسیب‌پذیر کوره‌های آجرپزی محله‌های بافت و حریم جنوب تهران بطور کامل واکسینه شده‌اند.
تصویر ساکنین کوره‌های آجرپزی حریم پایتخت واکسینه می‌شوند

به گزارش سایت خبری پرسون، با توجه به هماهنگی های انجام شده جمعاً ۲۱ مرکز جهت انجام امور واکسیناسیون شهروندان تجهیز شده است که تعداد ۱۴ مسجد در محلات منطقه۱۸، یک ایستگاه مترو، یک اتوبوس سیار، ۳ عدد سوله مدیریت بحران در نواحی یک، سه و پنج و ۲مجموعه ورزشی در نواحی یک و سه با امکاناتی همچون سامانه گرمایشی، سرمایشی و ملزومات اداری و نیروهای خدماتی در اختیار "مرکز بهداشت غرب تهران" و "اورژانس تهران" قرار گرفته است.

عملیات واکسیناسیون در منطقه۱۸ از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است که با توجه به گزارشات دریافتی احتمالا تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

شیوع ویروس کرونا و پیامدهای اجتماعی و مرتبط با سلامتی آن باید به عنوان یکی از مهم‌ترین وقایع اجتماعی بشر در قرن جاری در نظر گرفته شود. در این بین افراد آسیب پذیر همچون سالمندان و معلولان به عنوان یکی از مهم ترین گروه های پرخطر در ابتلا به کرونا ویروس هستند و این موضوع ذهن همه افراد دارای معلولیت و سالمندان را درگیر کرده و فشار روانی بسیار بالایی را بر آنها تحمیل کرده است.

اجرای کمپین «تهران دوباره جان می‌گیرد»، به میزان معتنی بهی توانسته با توزیع عادلانه خدمات بهداشتی و سلامت به نیازهای روز افزون شهروندان در حیطه حفظ و ارتقای سلامت فردی و اجتماعی بمنظور اتخاذ رفتارهای سالم و ارتقای فرهنگ خودمراقبتی و کنترل بیماری واگیردار کرونا پاسخگو باشد.

اجرای طرح سلامتیار، درخصوص شهروندان آسیب پذیر و دارای نیازهای خاص(سالمندان و معلولان) در سطح محله به منظور اطمینان از انجام واکسیناسیون که با تماس تلفنی با این افراد، از منازل معلولان و سالمندانی که امکان حضور در مراکز واکسیناسیون را نداشته اند بمنظور اعزام تیمهای سیار با هماهنگی شبکه بهداشت به منازل آنها لیستی تهیه و هماهنگ شده است و ضمن احصاء نیازهای بهداشتی و سلامت روان آنان، با ارائه خدمات مشاوره پزشکی و روان شناسی اقدام گردیده است. همچنین تعداد۲۵۰ نفر از ساکنین محروم و آسیب پذیر کوره های آجرپزی محله‌های حریم ناحیه۷ منطقه ۱۸ با هماهنگی تیم سیار شبکه بهداشت بطور کامل واکسینه شده‌اند.

بر پایه این گزارش و آمار‌های منتشر شد و همچنین با توجه به اطلاع رسانی‌های مستمر روابط عمومی در فضای مجازی و منظر شهری و تبلیغات محیطی در اماکن عمومی و معابر اصلی منطقه ۱۸، فاز دوم پویش جهادی واکسیاناسیون موجب افزایش میزان سرعت واکسیناسیون در منطقه شده و به همین دلیل میزان مراجعات شهروندان به پایگاه‌های مختلف شهری کاهش مورد توجهی یافته است. با افزایش تعداد افراد واکسینه شده در منطقه، از تعداد مبتلایان و نیز تعداد بستری شدگان و متوفیان کاسته شده است و فعالیت‌های روزمره شهروندان در منطقه در حال افزایش بوده و به سمت عادی شدن چرخه زندگی شهری در حرکت است.

منبع: ایسنا

366752