حجم معامله یک میلیاردی ETF بیت کوین در اولین روز کاری

بعد از اینکه پروشیرز اولین ETF بیت کوین آمریکا را در بازار بورس نیویورک رسما عرضه کرد، این ETF اولین روز کاری خود را با حجم طبیعی یک میلیارد دلار به پایان رساند.
تصویر حجم معامله یک میلیاردی ETF بیت کوین در اولین روز کاری

به گزارش سایت خبری پرسون، صندوق قابل‌ معامله در بورس (ETF) بر پایه قراردادهای آتی بیت کوین در تاریخ در ۱۹ اکتبر ۲۰۲۱ (۲۷ مهر ۱۴۰۰) توسط پروشیرز (ProShares) عرضه شد و اولین روز کاری خود را با حجمی طبیعی حدود یک میلیارد دلار و جابجایی ۲۴٫۳۱۳ میلیون سهام BITO آغاز کرد.

سهام معاملات ETF بیت کوین با نماد BITO نمایش داده می‌شود و حجم طبیعی در معاملات ETF‌ به این معنی است که کل معاملات با روندی طبیعی انجام شده‌ و سرمایه اولیه‌ای برای شروع وجود نداشته است.

به گزارش Cointelegraph، حجم معامله یک میلیاردی ETF‌ بیت کوین پروشیرز آن را در جایگاه دوم ETF‌-ها قرار داده است.

ETF یا همان صندوق قابل‌ معامله در بورس Blackrock US Carbon Transmission Readiness، در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) ۱٫۱۶ میلیارد دلار حجم داشت.

در دقایق ابتدایی بازگشایی بازار، قیمت هر سهم از ETF آتی بیت کوین پروشیرز به ۴۲٫۰۹ دلار رسید و سپس با سقوطی ۲٫۶۶ درصدی تا ۴۰٫۹۷ دلار پایین آمد.

ETF مبتنی بر قرارداد‌های آتی بیت کوین پروشیرز در تاریخ ۱۹ اکتبر در بازار بورس نیویورک با قیمتی برابر با ۴۰٫۸۸ دلار به ازای هر سهم شروع به کار کرد؛ بر اساس داده‌های TradingView، در پایان روز این رقم به ۴۱٫۹۴ دلار رسید و در مجموع، ۲۴٫۳۱۳ میلیون سهم معامله شده بود.

اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ، در مورد عملکرد روز افتتاحیه BITO نوشت: ETF پروشیرز بدون شک بزرگ‌ترین حجم معامله طبیعی، عمومی و مردمی است.

بالچوناس در ادامه گفت:حجم معامله صندوق قابل معامله در بورس Blackrock US Carbon Transmission Readinessا(LCTU) با کمک سرمایه‌گذاری قدرتمند در زمان را‌ه‌اندازی آن در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) تأمین شده بود و حجم روزانه آن مدتی بعد از عرضه بین ۲ تا ۶ میلیون دلار سقوط کرد.

طبق گزارش‌ها، BITO در روز اول راه‌اندازی، ۵۷۰ میلیون دلار ورودی داشت و همین امر نشان می‌دهد که ارزش خالص ETF پروشیرز می‌تواند در ۱۲ ماه آینده وزنه‌ای سنگین در این صنعت محسوب شود.

بر اساس داده‌های شرکت فناوری اطلاعات آمریکایی FactSet، دو کالای ETF پیشروی اصلی در بازار طلا و نقره هستند که جابجایی سال اول هر کدام به ترتیب ۳ میلیارد دلار و ۱٫۷ میلیارد دلار بوده است.

این عملکرد صعودی نقطه عطفی برای پروشیرز و حوزه رمزارزها به حساب می‌آید؛ اما بالچوناس معتقد است که این امر شاید برای شرکت‌های بعدی که قصد دارند ETF بر پایه قراردادهای آتی بیت کوین راه‌اندازی کنند، عواقبی به همراه داشته باشد:

نتیجه مهم دیگری از اولین روز راه‌اندازی ETF پروشیرز، سخت‌تر شدن موفقیت ETF-های بعدی است. زمان‌بندی مناسب در این موضوع حیاتی است. وقتی نام یک ETF‌ بر سر زبان‌ها می‌افتد و نقدینگی بالایی دارد، دیگر نمی‌توان با آن رقابت کرد.

پس از راه‌اندازی ETF پروشیرز در روز سه‌شنبه، گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، در مورد دلیل حمایت کمیسیون از ETF-هایی که بر پایه قراردادهای آتی بیت کوین عرضه می‌شوند، گفت:

کمیسیون معاملاتی آتی کالای ایالات متحده در چهار سال گذشته بر معاملات آتی بیت کوین نظارت کرده است. وقتی کالایی برای چهار سال تحت نظارت یکی از آژانس‌های تابعه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده قرار می‌گیرد و کنگره نیز آن را تأیید می‌کند، تحت حمایت ما قرار می‌گیرد.

صندوق قابل‌ معامله در بورس والکری (Valkyrie)، دومین ETF‌ است که در این هفته با سهام BITO از بازار بورس نیویورک مجوز می‌گیرد.

منبع: زوومیت

366723