نماینده مجلس در گفت و گو با پرسون:

ایران، کشور تعیین کننده شرایط در مذاکرات برجامی است

یک نماینده مجلس گفت: ایران شرایط مذاکرات برجامی را تعیین می‌کند و گفت‌وگوها و توافقات باید بر مدار خواسته‌های کشور ما باشد.
تصویر ایران، کشور تعیین کننده شرایط در مذاکرات برجامی است

به گزارش سایت خبری پرسون، بحث احیای برجام از جمله مهم‌ترین و حساس‌ترین موضوعاتی است که از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم انتظار تعیین تکلیف آن وجود دارد. اما دولت جدید در این مدت صحبت اساسی در این رابطه نکرده و گام قاطعی نیز برنداشته است. حتی خبر ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای پس از جلسه غیرعلنی امیرعبداللهیان با نمایندگان مجلس توسط نمایندگان به گوش مردم می‌رسد و دولت و به ویژه وزارت امور خارجه چندان در این زمینه روشنگری نمی‌کنند.

در حالی صحبت از آغاز مذاکرات توسط نمایندگان مجلس بیان می‌شود که مشخص نیست مذاکرات با کدام کشورها و در چه سطحی انجام خواهد شد. اگر مذاکرات بروکسل صرفا رایزنی ایران با کشورهای اروپایی باشد؛ اوضاع پیچیده می‌شود و نباید انتظار خاصی از این ملاقات‌ها داشت.

حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار در این رابطه به خبرنگار پرسون، گفت: مذاکرات برجام از هفته آینده آغاز می‌شود؛ اما مدل و رفتار مذاکرات به سبک و سیاق گذشته در دولت قبلی نخواهد بود.

جلالی گفت: آغاز مذاکرات بر اساس توافق‌های اولیه‌ای انجام می‌شود که مسئله اصلی این است که ایران شرایط مذاکره را تعیین می‌کند و گفت‌وگوها و توافقات باید بر مدار خواسته‌های کشور ما باشد.

این نماینده مجلس گفت: وزارت امور خارجه در رابطه با مذاکرات برجام تعامل خوبی با مجلس شورای اسلامی دارد و جلسه اخیر نمایندگان با امیرعبداللهیان گواه این موضوع است.

366539