یزدی خواه در صحن علنی عنوان کرد؛

تهران کم مشکل ندارد!/ غارت فرهنگی در ملکه گدایان و زخم کاری نمایان است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به مشکلات تهران گفت: همه جای تهران مشکلات و آسیب‌های زیادی دارد ؛اما از ۵۲ درصد سهم واریزی مالیات کشور فقط ۲ درصد آن به تهران برای پروژه‌های عمرانی تعلق می‌گیرد.
تصویر تهران کم مشکل ندارد!/ غارت فرهنگی در ملکه گدایان و زخم کاری نمایان است

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدعلی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس با اشاره به این موضوع گفت: هفته وحدت ابتکار بنیان گذار جمهوری اسلامی خط پایانی بر تلاش سرویس‌های استعمار گر در اختلاف بین مذاهب بود.

وی در ادامه با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی دکترین شیعه را به همگان ثابت کرد خاطر نشان کرد: قبل از هر گونه سخنی از سوی صد‌ها هزار فرهنگی مراتب قدر شناسی برای توجه به موضوع رتبه بندی معلمان را عرض می‌کنم. آموزش و پرورش سنگ بنای پیشرفت کشور است و در توسعه پایدار کشور نقش بی بدیلی دارد، ولی توجه لازم به آن نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوب سال ۹۱ قریب صد‌ها راهکار برای بهبود شرایط آموزشی مثل کنکور، ورزش و ... وجود دارد ؛ موضوع رتبه بندی نیز مورد توجه بود و رهبری هم در سیاست‌های ابلاغی آموزش و پرورش اجرای رتبه بندی را متذکر شده بودند.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: این لایحه بعد از ۸ سال با فراز و نشیب بسیار در دستور کار قرار گرفت. در اینجا تاسف خودم را از اظهارات افراد کم اطلاع خارج از مجلس اظهار می‌کنم، زیرا آن‌ها اظهارات غیر کارشناسی درباره رتبه بندی معلمان می‌کنند. مجلس یکپارچه موافق رتبه بندی معلمان است. رای امروز نمایندگان به مواد و تبصره‌های لایحه رتبه بندی معلمان گواه صداقت مجلس است.

یزدی خواه بیان کرد: افرادی که در این حوزه فعالیت دارند باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند؛ تجربه جهانی مثل تجربه آلمان و مالزی نمونه‌هایی است که لزوم توجه به این مسائل را بیشتر می‌کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: آموزش و پرورش از مشکلاتی مثل پاداش پایان خدمت رنج می‌برد. در سایر دستگاه‌ها این پاداش پایان خدمت با آخرین حقوق دریافت می‌شود، ولی در آموزش وپرورش با یک تا دو سال تاخیر و گا‌هی درصدی پرداخت می‌شود و پاداش پایان خدمت سال قبل فرهنگیان بعد از ۱۴ سال هنوز پرداخت نشده است. هر معاونت وزارت آموزش و پرورش سنگینی یک کار وزارت خانه را دارد و سازمان برنامه و بودجه باید به این مسائل توجه کند.

این نماینده مجلس، در پایان به مشکلات تهران اشاره کرد و گفت: همه جای تهران مشکلات و آسیب‌های زیادی دارد ؛اما از ۵۲ درصد سهم واریزی مالیات کشور فقط ۲ درصد آن به تهران برای پروژه‌های عمرانی تعلق می‌گیرد. غارت فرهنگی ما در فیلم‌هایی مثل ملکه گدایان و زخم کاری نمایان است.

منبع : خبرنگاران جوان

366458