بهبودی ۹۷ درصدی بیماران مبتلا به کرونا در فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به بهبودی ۴۵۱ هزار و ۵۷۰ نفر معادل ۹۷ درصد بیماران مبتلا به کووید۱۹ استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، اظهار داشت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جامعه و اهمیت مراجعه زودهنگام مردم استان به مراکز واکسیناسیون برای دریافت واکسن کرونا ضروری است.
تصویر بهبودی ۹۷ درصدی بیماران مبتلا به کرونا در فارس

به گزارش سایت خبری پرسون از استان فارس، دکتر سید روح اله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با حضور در استودیو سلامت و بیان تازه‌ترین آمار‌های مربوط به کرونا ویروس در استان فارس، از بهبودی ۴۵۱ هزار و ۵۷۰ نفر معادل ۹۷ درصد بیماران مبتلا به کووید۱۹ استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۶۰۵ هزار و ۷۶۳ مورد تست تشخیصی در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۱۵۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده و با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۱۸ هزار و ۳۲۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اضافه کرد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۰۶ هزار و ۶۰۵ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۷ هزار و ۲۵۸ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع تاکنون، ۴۶۵ هزار و ۵۳۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه ۲۶۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون هزار و ۷۴۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۸۷ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر حسینی همچنین با اشاره به جان باختن ۴ هم استانی دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون نیز به ۶ هزار و ۸۴۷ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون، ۲ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۹۶۳ دُز نوبت اول و یک میلیون و ۷۸۹ هزار و ۱۸۸ دُز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: با ۵۴ هزار و ۸۰۰ دُز تزریق شده طی دیروز، مجموع واکسن‌های کرونا تزریق شده در فارس تا امروز، به ۴ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۵۱ دُز رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در پایان بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جامعه و اهمیت مراجعه زودهنگام مردم استان به مراکز واکسیناسیون برای دریافت واکسن کرونا تأکید کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

366534