فارس

مهمترین اخبار

باغ دلگشا یکی از باغهای ایرانی قدیمی زیبا در شهر شیراز است که قدمتش به دوره ساسانیان تا قاجاریه باز می گردد. قدیمی ترین عمارت کلاه فرنگی ایران در باغ دلگشا قرار دارد که امروزه تبدیل به موزه شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد:

‌مرمت بازار وکیل شیراز با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اجرای پروژه بزرگ مرمتی بازار وکیل شیراز خبر داد و گفت: مرمت این بازار تاریخی و ارزشمند از محل مسئولیت اجتماعی نفت و با اعتبار یک‌صد میلیارد تومان به‌زودی انجام می‌شود.
مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد:

آرامگاه کوروش برای پنجمین بار مرمت می‌شود

مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد با بیان اینکه فاز مطالعاتی پروژه «پاکسازی، استحکام‌بخشی و مرمت جداره بیرونی آرامگاه کوروش» رو به اتمام است، از آغاز فاز اجرایی آن طی دو هفته آینده خبر داد.
ظهور شاعری مانند سعدی و یک قرن بعد از او حافظ، به زبان و فرهنگ فارسی اجازه داد تا زمان بازسازی ضربات سهمگینی که به پیکره فرهنگی ایران در خراسان وارد شده بود،تسلسل و نقش آفرینی پیوسته خود را به فارس منتقل کند.
رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور خبر داد:

حمایت از مردم فلسطین واجب است

رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورگفت: حمایت از مردم بی دفاع فلسطین از سوی امت اسلامی به ویژه ایران اسلامی ضروری است.
مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خفر خبر داد:

به زودی بهره برداری از 2 اقامتگاه بومگردی در شهرستان خفر

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خفر گفت: در راستای رفاه حال گردشگران به زودی 2 اقامتگاه بوم گردی در شهرستان خفر به زودی بهره‌بردای می شود.
رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست استان فارس خبر داد:

تعطیلی موقت پارک ملی بمو بر اثر مشاهده تب برفکی

رییس اداره محیط زیست و مدیریت حیات وحش محیط زیست استان فارس گفت: بر اثر مشاهده تب برفکی تا اطلاع ثانوی پارک ملی بمو تعطیل است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس خبر داد:

یک میلیون مسافر نوروزی از اماکن فرهنگی و تاریخی فارس بازدید کردند

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: بیش از 1 میلیون و 311 نفر از اماکن فرهنگی و تاریخی استان فارس بازدید کردند.
مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نیریز:

استقبال سنگ‌نوردان و کوهنوردان از هفت حوض نیریز

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نیریز گفت: سنگ‌نوردان، کوهنوردان و مسافران نوروزی از سراسر کشور با استقبال کم نظیر از جاذبه‌های طبیعی هفت حوض شهرستان نیریز دیدن کردند.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس خبر داد:

آرامگاه حافظ پیشتاز بازدیدکنندگان مسافران نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس خبر داد: آرامگاه حافظ همچنان پیشتاز بازدید کنندکان گردشگران و مسافران نوروزی از اقصی نقاط کشوراست.
مسئول اداره میراث فرهنگی،گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان کوار

بازدید 2 هزار مسافر نوروزی از بقعه متبرکه امامزاده ابوالقاسم(ع) شهرستان کوار

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کوار گفت: از 24 اسفند سال گذشته تا دیروز 2 هزار مسافر نوروزی از بقعه متبرکه امامزاده ابوالقاسم(ع) کوار بازدید کردند.
مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آباده خبر داد:

برپایی 5 نوروزگاه عشایری در شهرستان آباده

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آباده گفت: شهرستان آباده برای استقبال از گردشگران و مهمانان نوروزی میزبان 5 نوروزگاه عشایری شده است.
مسئول اداره صنابع دستی و گردشگری شهرستان سپیدان خبر داد:

بازدید بیش از 10 هزار مسافر نوروزی از غرفه‌های صنایع دستی شهرستان سپیدان

مسئول اداره میراث فرهمگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سپیدان گفت: بیش از 10 هزار گردشگر و مسافر نوروزی از غرفه های صنایع دستی شهرستان سپیدان بازدید کردند.