احمدی‌نژاد چه هدفی را از سفر به دبی دنبال می‌کند؟

این روزها سفر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق همراه با همسرش به کشور امارات و حضور در نمایشگاه اکسپو در دبی حاشیه‌ساز شده است.
تصویر احمدی‌نژاد چه هدفی را از سفر به دبی دنبال می‌کند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت نهم و دهم بعد از اتمام ریاست جمهوری‌اش همواره حاشیه‌ساز بوده؛ در خلال انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 وی بعد از این که رد صلاحیت شد؛ انتخابات را تحریم کرد. بعد از آن نیز احمدی‌نژاد با خبرهای نه چندان داغی مانند پیام به پوتین، رئیس جمهور روسیه به صدر اخبار آمد. اما مدتی بود که خبری از رئیس جمهور جنجالی سابق نبود تا این که سفر به امارات و حضور در نمایشگاه اکسپو دبی بار دیگر او را در کانون توجه قرار داد.

جنجال حضور در غرفه اسرائیل

نه تنها بحث سفر احمدی‌نژاد به دبی بلکه چگونگی حضور وی نیز در این شهر و نمایشگاه نیز حاشیه‌ساز شده است. وی با همسرش و همچنین شیخ الاسلامی، وزیر سابق کار در دبی حضور دارد. انتشار تصاویر یادگاری از وی با مردم کشورهای مختلف به ویژه زنان و دخترانی که با احمدی‌نژاد احساس صمیمت نیز می‌کنند؛ امضای صفحه پاسپورت یک فرد و بحث حضور وی در غرفه اسرائیل در نمایشگاه اکسپو دبی از مواردی است که بسیار خبرساز شده است.

در این رابطه اکانت رسمی سازمان دولتی مبارزه با تروریسم اسراییل، با انتشار یک عکس در توییترش مدعی شد که محمود احمدی‌نژاد در بازدید از نمایشگاه اکسپو در دوبی از غرفه‌ی اسراییل دیدار کرده و او را یک اصلاح‌طلب جدید در ایران خواند.

این موضوع مورد توجه سایت نزدیک به احمدی‌نژاد قرار گرفته است؛ این رسانه نوشت: "باندهای فاسد که ظاهرا از استقبال بی‌نظیر مردم جهان در اکسپو ۲۰۲۰ دبی شوکه شده‌اند، اقدام به انتشار اخباری کذب و مضحک در خصوص برنامه‌های اقای احمدی نژاد در بازدید از اکسپو کرده‌اند."

اما این مسئله باعث جدال لفظی کیانوش جهانپور، سخنگوی اسبق وزارت بهداشت و علی اکبر جوانفکر از نزدیکان احمدی‌نژاد شد.

کیانوش جهانپور نوشت: "از انکار هلوکاست تا پاویون صهیونیست‌ها در اکسپو 4 انگشت فاصله است."

جوانفکر در توئیتی در واکنش به جهانپور نوشت: "کرونا این واقعیت را آشکار کرد که اندازه ۴ انگشت، فاصله واقعی میان یک دهان گشاد با جمجمه تهی از مغز برخی عناصر بی‌صلاحیت و بی‌کفایت است."

البته رد و بدل توئیت میان این دو شخص ادامه داشت و حتی باعث واکنش دیگر شخصیت‌ها شد.

علت اصلی حضور احمدی‌نژاد در دبی

تحلیل‌های مختلفی در خصوص حضور پرحاشیه احمدی‌نژاد در دبی وجود دارد. اما مهم‌ترین مسئله این است که وی با این سفر حرف و حدیث‌ها در خصوص ممنوع الخروجی‌اش را باطل کرده و سعی دارد نشان دهد که در این رابطه محدودیتی برای او وجود ندارد.

چرا برخورد با احمدی‌نژاد متفاوت است؟

احمدی‌نژاد با تحریم انتخابات ریاست جمهوری در خرداد سال جاری دست به اقدام متفاوتی زد و باعث کاهش آما رأی دهندگان شد. زیرا وی از پایگاه مردمی برخوردار بود. اما موضوعی که اذهان را درگیر کرده این است که چرا وی در حاشیه‌ای امن انواع رفتارها را بروز می‌دهد و دچار هیچ گونه عواقبی نمی‌شود؛ در حالی که یکی از رؤسای جمهور سابق به دلیل مواضع‌اش ممنوع التصویر است.

366006