کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با پرسون:

مهم‌ترین رکن بهبود اوضاع کشور، اعتماد بین مردم و حاکمیت است

مهم‌ترین سنگ بنای نظام ما جمهوریت ما است یعنی مسئولین باید از مردم و برای مردم باشند. دولت باید با مردم، در کنار مردم و در میان مردم باشد و هر مسئولی در هر کجای ایران و با هر مسئولیتی، باید بتواند در مرحله اجرا این نقش خود را به خوبی ایفا کند.
تصویر مهم‌ترین رکن بهبود اوضاع کشور، اعتماد بین مردم و حاکمیت است

افشین لشگری کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با سایت خبری پرسون، در خصوص مهم‌ترین دستاوردهای سفرهای استانی دولت بیان کرد: سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی بین حاکمیت و مردم (حاکمیت به معنای عام دولت است) مهم‌ترین رکن و اساسیترین ویژگی برای بهبود وضعیت هر کشوری در دنیا است.

لشگری تصریح کرد: مهم‌ترین سنگ بنای نظام ما جمهوریت ما است یعنی مسئولین باید از مردم و برای مردم باشند. دولت باید با مردم، در کنار مردم و در میان مردم باشد و هر مسئولی در هر کجای ایران و با هر مسئولیتی، باید بتواند در مرحله اجرا این نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر مردم و دولت ارتباط نزدیکی با هم داشته باشند، شنیدن صحبت‌های مردم بدون واسطه و درک میدانی و از نزدیک دیدن مشکلات، پیامدهای مثبتی است که می‌تواند به همراه داشته باشد و این می‌تواند سرمایه اجتماعی را افزایش دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این‌که مهم‌ترین پشتوانه کار مدیران دولت در جامعه برای این‌که بتوانند در مسیر اهداف کلان دولت گام بردارند، حمایت مردم از دولت است، عنوان کرد: یکی از معیارهای مهم ما در مدیریت اسلامی مردمی بودن است تا مردم بتوانند دردها و مشکلات خود را انتقال دهند.

افشین لشگری در پایان خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند در سفرهایی که در شروع کار خود آغاز کرده، نارسایی‌های جامعه را به صورت میدانی بررسی کند و با تشکیل کارگروه‌ها و ارتباطی که با نخبگان دارد با یک برنامه‌ریزی درست آن‎‎ها در مسیر صحیح قرار دهد و مشکلات کشور را کمتر از گذشته کند.

365964