کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

عمل به وعده‌ها لازمه ترمیم اعتماد مردم به نظام

طبق بیانات مقام معظم رهبری اولاً وعده‌ها باید معقول و منطقی باشند، دوماً سعی کنیم با تمام توان وعده‌های خود را محقق کنیم تا اقبال مردم به نظام ترمیم شود و نکته سوم این است که اگر اتفاقی افتاد و وعده‌ای محقق نشد حتماً باید آن را با مردم در میان بگذاریم و دلایل منطقی آن را به مردم توضیح دهیم.
تصویر عمل به وعده‌ها لازمه ترمیم اعتماد مردم به نظام

جواد خواجه پور کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص عمل به وعده‌ها از سوی مسئولان، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته در مورد وعده‌هایی که مسئولین می‌دهند نکات ارزشمندی را بیان کردند. یکی از جملاتی که ایشان بیان فرمودند این بود که باید وعده‌های منطقی به مردم بدهیم.

خواجه پور افزود: متأسفانه در حال حاضر در شرایطی هستیم که فضای مجازی به عمد از وعده‌های دروغی پر شده است که عمدتاً از یک جریان خاص در خارج از کشور تزریق می‌شود و این مسئله نه به خاطر امید بلکه به خاطر دمیدن روح ناامیدی است.

در بیانات مقام معظم رهبری درخصوص ترمیم اعتماد مردم، ضمیمه عدالت نیز بسیار مؤثر است چرا که فرمودند هر کاری که انجام می‌دهید باید یک ضمیمه و پیوست داشته باشد، پیوست آن نیز عدالت به معنای واقعی است یعنی مردم احساس کنند اگر کاستی یا وفور وجود دارد برای همه مردم است. این آن پیوستی است که باعث ترمیم چهره نظام و ترمیم اعتماد مردم می‌شود

وی در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در جایی نیز فرمودند که باید یک درصد جزئی نیز آرمانی نگاه کنیم چرا که لازمه پیشرفت کار است اما یک نکته اساسی در بیان ایشان این بود که اگر می‌خواهیم اعتماد مردم ترمیم شود باید پس از این‌که یک وعده معقول و منطقی دادیم حتماً سر وعده خود بایستیم و با تمام توان تلاش کنیم تا سر موعدی که گفته‌ایم این وعده محقق شود. حال اگر جایی اتفاقی افتاد و وعده عملی نشد، دلایل منطقی آن را به مردم توضیح دهیم.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری اولاً وعده‌ها باید معقول و منطقی باشند، دوماً سعی کنیم با تمام توان وعده‌های خود را محقق کنیم تا اقبال مردم به نظام ترمیم شود و نکته سوم این است که اگر اتفاقی افتاد و وعده‌ای محقق نشد حتماً باید آن را با مردم در میان بگذاریم و دلایل منطقی آن را به مردم توضیح دهیم.

خواجه ‌پور با اشاره به این‌که ترمیم اعتماد مردم چند اصل دیگر نیز دارد، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته و روزهای گذشته بارها به آن اشاره کرده‌اند. عدم توجه یا توجه ضعیف به این مسائل سبب شده است که شرایط امروز رقم بخورد و ما نیاز به ترمیم اعتماد مردم داشته باشیم.

وی ادامه داد: در بیانات مقام معظم رهبری درخصوص ترمیم اعتماد مردم، ضمیمه عدالت نیز بسیار مؤثر است چرا که فرمودند هر کاری که انجام می‌دهید باید یک ضمیمه و پیوست داشته باشد، پیوست آن نیز عدالت به معنای واقعی است یعنی مردم احساس کنند اگر کاستی یا وفور وجود دارد برای همه مردم است. این آن پیوستی است که باعث ترمیم چهره نظام و ترمیم اعتماد مردم می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: نکته دیگری که در بیانات مقام معظم رهبری در سالهای گذشته بارها تکرار شده و در بیانات اخیرشان نیز به صورت ضمنی شنیدیم این است که مسئولین باید روحیه جهادی داشته باشند یعنی تمام توان‌شان را برای کار و خدمت به مردم بگذارند.

338683

مطالب مرتبط