اقتصاد آنلاین

سرویس اقتصادی به منظور ارتقای سطح بینش و آگاهی عمومی مردم درباره نظام اقتصادی و در حوزه هایی چون بانک، بیمه، بورس، اقتصاد کلان، راه و شهرسازی، صنعت، معدن، تجارت، انرژی، نیرو، کشاورزی، کار و تعاون و از این قبیل به اطلاع رسانی می پردازد.

دفتر آمار آمریکا اعلام کرد: تجارت این کشور با ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۰۳ درصدی به ۲۷.۷ میلیون دلار رسیده است.

مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در یک گزارش قابل توجه اعلام کرد: ۳ عامل اصلی ایجاد تورم، رشد نقدینگی، نرخ ارز و تولید ناخالص داخلی هستند و سهم رشد نقدینگی بیشتر از سایر عوامل است. همچنین به‌گفته این مؤسسه سهم وزارت جهاد در خلق تورم بیشتر از سایر وزارتخانه‌هاست.

درحالی طبق قانون اعلام سرمایه در سامانه جامع تجارت تنها مختص به فعالان صنف طلاست که عده‌ای از فعالان این بخش سعی در ایجاد ترس و نگرانی بین مردم دارند؛ در برخی اطلاعیه های منتشره به نقل از این افراد به دروغ آمده که ثبت سرمایه شامل مردم هم می شود!

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با توجه به افزایش عرضه قیمت هر کیلوگرم زعفران نگین به ۱۰۰ تا ۱۰۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به ماه‌های گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان کاهش را نشان می‌دهد.

وزیر راه با بیان اینکه امروز در کشور ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است، گفت: ۱۰۰هزار هکتار زمین تا امروز تامین شده و این بزرگترین طرح مولدسازی دارایی‌های ایران در بخش مسکن است.

وزیر کار گفت: دهک‌بندی‌ها هر ۶ ماه یک بار بازآفرینی و بازسازی شده و به متقاضیان و مراجع رسمی اعلام می‌شود.

وزیر نفت از رشد ۶۰ درصدی تولید نفت نسبت به آغاز دولت خبر داد و گفت: ۵۰ پروژه جدید در نفت و گاز و پالایش و پتروشیمی به ارزش ۴۷.۵ میلیار دلار در دولت سیزدهم آغاز شده است.