اقتصاد آنلاین

سرویس اقتصادی به منظور ارتقای سطح بینش و آگاهی عمومی مردم درباره نظام اقتصادی و در حوزه هایی چون بانک، بیمه، بورس، اقتصاد کلان، راه و شهرسازی، صنعت، معدن، تجارت، انرژی، نیرو، کشاورزی، کار و تعاون و از این قبیل به اطلاع رسانی می پردازد.

اخیرا قرارداد پیمان پولی میان ایران و روسیه منعقد شد و بر اساس آن، از ابتدای شهریور ماه شبکه بانکی ایران به شبکه بانکی میر روسیه (سیستم پرداخت ملی روسیه) متصل می‌شود که بی‌شک می‌تواند نقش مهمی در حذف دلار از مبادلات تجاری و بانکی میان کشورها ایفا کند.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد، با توجه به پرونده ۷۰ هزار میلیارد تومانی سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی و فرار مالیاتی در حوزه تجارت خارجی به نظر می‌رسد بخشی از این ماجرا مرتبط با حوزه تجارت تلفن همراه باشد.

رمزارزهای دیجیتال صعود کردند و بیت‌کوین به بیش از ۶۸هزار دلار بازگشت.

در بازار بورس، تقاضا به چشم نمی‌آید و سهامداران سهام خود را به هر قیمتی عرضه می‌کنند. این روند در اولین روز مرداد نیز ادامه یافت و شاخص‌های بورس را در مسیر نزولی قرار داد.

با آغاز مردادماه و افزایش بی سابقه دمای هوا و با رصد برخط مصارف برق شهر تهران، برق ۵۰ دستگاه اداری پرمصرف پایتخت، قطع شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بایستی وزیر بعدی که روی کار می‌آید این طرح نهضت ملی مسکن را به جد دنبال کند. اگرچه در کمیسیون عمران تفکیک وزارت مسکن و راه و شهرسازی را مطرح و در این خصوص بحث و بررسی‌هایی صورت گرفته است.

راهکار مهمی که می‌تواند منجر به کاهش مصرف در بخش خانگی شود، راهکارهایی از جمله قرار دادن دمای کولرهای گازی روی ۲۴ درجه یا کمتر، نصب سایبان روی کولرهای آبی و خاموش کردن چراغ‌های روشنایی در طول روز است.