فلاحی در گفت‌وگو با پرسون پاسخ داد:

بازگشایی حضوری مدارس در آبان ماه منطقی است؟

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هم اکنون بسیاری از مدارس کم‌جمعیت، حضوری برگزار می‌شود؛ اما در رابطه با مدارس پرجمعیت انتظار تأخیر وجود دارد.
تصویر بازگشایی حضوری مدارس در آبان ماه منطقی است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، جدیدترین موضع آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی حضوری مدارس مربوط به صحبت‌های روز یکشنبه سرپرست این وزارتخانه است. علیرضا کاظمی در این باره گفته است که "اطلس بازگشایی مدارس ۱۵ آبان رونمایی خواهد شد که در آن تعداد مدارس بازگشایی شده و همچنین نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به صورت به روز خواهیم داشت."

حضور دانش آموزان در مدارس در شرایطی که مرگ بر اثر ویروس کرونا به صفر نرسیده و روزانه بیش از 200 نفر در کشور جان خود را از دست می‌دهند و اما اگرهای خانواده‌ها در این رابطه به بحث پیچیده‌ای تبدیل شده است. به ویژه این که خبری از تزریق واکسن به دانش آموزان زیر 12 سال در دنیا و ایران نیز نیست.

احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این رابطه به خبرنگار پرسون، گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم و آموزش و پرورش بررسی شده است. به دلیل این که پایان مهر ماه زمان اتمام واکسیناسیون فرهنگیان و خانواده‌ها است پیش بینی شده که از اول آبان امکان برگزاری حضوری کلاس‌ها فراهم شود.

فلاحی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از مدارس کم جمعیت حضوری برگزار می‌شود. اما برای بازگشایی حضوری مدارس پرجمعیت باید منتظر یک تأخیر در این زمینه ماند.

وی افزود: باید تدبیری در رابطه با واکسیناسیون دانش آموزان دبستانی اندیشیده شود و اگر ممکن نیست؛ پروتکل‌ها باید دقیق رعایت شود که اصل سلامت جسمانی است. البته باید در نظر داشت که درگیری در این سن بسیار کمتر از افراد مسن است.

فلاحی در پایان گفت: بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها به مراتب آسان تر از مدارس است.

363783