کاهش حجم ذخیره آب در مخازن سدها/ لزوم مدیریت مصرف آب توسط شهروندان تهرانی

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: حجم آب ذخیره شده فعلی سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو به ترتیب 165، 50، 120، 273 و 98 میلیون متر مکعب است که متاسفانه این حجم نسبت به سال گذشته خصوصا در سدهای ماملو و طالقان با کاهش چشمگیری مواجه شده‌ است.
تصویر کاهش حجم ذخیره آب در مخازن سدها/ لزوم مدیریت مصرف آب توسط شهروندان تهرانی

به گزارش سایت خبری پرسون، "محمد شهریاری" اظهار کرد: در حال حاضر حجم ذخیره آب در مخازن سدهای پنجگانه استان تهران 704 میلیون مترمکعب است که این حجم در مقایسه با روز مشابه سال گذشته که یک میلیارد و 85 میلیون متر مکعب بوده، 381 میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به حجم آب ذخیره شده فعلی سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو که به ترتیب 165، 50، 120، 273 و 98 میلیون متر مکعب است، ادامه داد: متاسفانه این احجام نسبت به سال گذشته خصوصا در سدهای ماملو و طالقان با کاهش چشمگیری مواجه شده‌اند.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران همچنین با اشاره به میزان بارندگی در استان تهران گفت: وضعیت بارندگی در حوضه آبریز سدهای استان تهران از ابتدای سال آبی تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته متاسفانه کاهش 36 درصدی را نشان می‌دهد و این کاهش میزان بارندگی موجب شده است که در فصل آبگیری نتوانیم آبگیری مناسبی در سدهای استان تهران انجام دهیم.

وی در پایان با تاکید بر وضعیت خشکسالی در کشور و به ویژه استان تهران گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم در مصرف آب صرفه‌جویی و مدیریت مصرف را مدنظر داشته باشند تا بتوانیم تامین آب مطمئنی را در روزهای آتی فصل تابستان داشته باشیم و با مشکلات و چالش‌های جدی در تامین پایدار آب مواجه نشویم.

منبع: ایلنا

326247