یک گلخانه‌دار گیاهان آپارتمانی در استان زنجان:

وام به تولیدکننده‌های گل و گیاه اعطا نمی‌شود

گل‌ها و گیاهان راهی ساده برای رسیدن به آرامش و نوازش روح و روان انسان هستند. با کاشتن گل و گیاه یا حتی هدیه دادن و گرفتن، می‌توان بیش از هر چیزی شادی، آرامش، مثبت‌اندیشی، دوری از غم و غصه و طراوت دریافت کرد.
تصویر وام به تولیدکننده‌های گل و گیاه اعطا نمی‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، باتوجه به اینکه گیاهان از مزایای بی‌شماری در سلامتی روحی و جسمی انسان برخور دارند بسیاری از افراد به پرورش آن‌ها می ‎پردازند و از این بابت احساس رضایت فراوانی دارند. شاید در شرایط فعلی که نیروی جوان بسیار و فرصت های شغلی مناسب اندک است کشت و تولید گیاهان آپارتمانی گزینه‌ای خوبی جهت امرارمعاش محسوب شود که از قبل آن جوانان دیگری نیز مشغول به فعالیت شوند. از این رو این بار به سراغ یک گلخانه‌دار گیاهان زینتی رفته و با ایشان به گپ و گفت نشسته ایم و سوالاتی را در خصوص این حرفه، مشکلات آن و رموز موفقیت در آن پرسیده‌ایم.

یک گلخانه دار گیاهان آپارتمانی گفت: مشکلی که در حال حاضر برای یک تولیدکننده گل و گیاه آپارتمانی دغدغه شده است موضوع نبود سرمایه در گردش و عدم اعطای تسهیلات جهت گسترش کار است.

محمدعلی زرگر یک گلخانه دار گیاهان آپارتمانی در گفت‌وگو با رسانه پرسون اظهار کرد: توسعه دادن کشت گیاهان آپارتمانی منوط به وجود سرمایه در گردش است، این در حالی است که متولیان از اعطای وام و تسهیلات به تولیدکنندگان خودداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در صورت دریافت یک وام ۵۰ میلیون تومانی ۲ ضامن نیاز است افزود: این بدان معناست که برای گرفتن یک میلیارد تسهیلات باید ۲۰ ضامن فراهم کرد که این کار غیرممکن است.

این گلخانه‌دار گیاهان آپارتمانی با بیان اینکه حدود ۱۰ سال است که در این حوزه مشغول به فعالیت است ادامه داد: این کار تولیدی را در یک فضای ۵۰ متری شروع کرده است و اکنون در فضای یک هزار متری اقدام به کشت، تکثیر و پرورش گیاهان آپارتمانی می‌کند.

زرگر با اشاره به اینکه سختی‌های فراوانی در این راه وجود داشته است تاکید کرد: تمام این سختی‌ها با توکل بر خداوند، توسل بر امام زمان و تلاش شبانه‌روزی به سرانجام رسیده است.

وی با بیان اینکه در اوایل کار شب بیداری‌های فراوانی برای کارهای تبلیغاتی، اینستاگرامی و ساخت محتوا وجود داشته است عنوان کرد: موفقیت در این کار بدون مطالعه و تحقیق در بازار میسر نمی‌شود.

این گلخانه‌دار ادامه داد: برای پیشبرد اهداف مطالعات فراوانی در خصوص مسئله بازاریابی، عکاسی، فیلمبرداری و تبلیغات صورت گرفته است.

زرگر نحوه آموزشش در خصوص کشت گیاهان آپارتمانی را به صورت تجربی و پرسش از همکاران عنوان کرد و گفت: از طریق ارتباط گرفتن با افراد مختلفی که در این حوزه مشغول به فعالیت بودند و طرح سوالات در این خصوص موفق به آموزش چگونگی کشت گیاهان آپارتمانی شده است.

وی با بیان اینکه اینک این مجموعه شامل هفت شعبه مختلف شده است خاطرنشان کرد: در این مجموعه حدود ۳۰۰ نوع گونه گیاه آپارتمانی مختلف به فروش می رسد.

این گلخانه‌دار گیاهان آپارتمانی در پاسخ به سوال خبرنگار پرسون مبنی بر تعداد نیروی کار مشغول در این مجموعه تاکید کرد: حدود ۳۰ نفر کارگر در اینجا مشغول به فعالیت هستند.

زرگر کشت گیاهانی که سرعت رشد کندتری دارند و دیرتر بالغ می شوند را کاری عاقلانه دانست و گفت: در شرایط فعلی زاموفیلیا در انواع مختلف بلک، ابلق و سبز، گیاه سانسوریا، ارکیده و فیکوس ببری گزینه های مناسبی برای کشت و تکثیر هستند.

زرگر با اشاره به اینکه گیاهان فوق حدود 2 الی 3 سال طول می‌کشند تا بالغ شوند افزود: برای راه‌اندازی کار تولید گیاهان آپارتمانی از یک میلیون تا 300 میلیون سرمایه احتیاج است. چراکه میزان این سرمایه بستگی به وسعت مورد نظر برای تولید دارد.

فاطمه شمشیرگر _ استان زنجان

351717