این مدارس از ابتدای مهر بازگشایی می‌شوند!

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از بازگشایی مدارس روستایی و عشایری در مهر ماه به شکل حضوری با ملاک تعداد دانش آموزان خبر داد و گفت: هر مدرسه‌ای که کد روستایی دارد از اول مهرماه بازگشایی خواهد شد و از نیمه دوم مهر ماه نیز مدارس روستایی و عشایری که جمعیت کلاس‌هایش کمتر از ۳۰ نفر باشد با رعایت شیوه نامه‌ها بازگشایی می‌شوند.

تصویر این مدارس از ابتدای مهر بازگشایی می‌شوند!

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه «صبح و گفتگو» درمورد فرارسیدن سال تحصیلی جدید و نحوه شروع به کار مدارس اظهارکرد: تکلیف ما درباره از سرگیری آموزش‌های حضوری و استمرار جریان آموزش و شروع آن در مهر ماه و استمرار آن تا پایان سال تحصیلی روشن است.

وی با ذکر این نکته که شکل و فرم ارائه آموزش‌ها با توجه به شرایط کرونایی قابل تغییر است افزود: با توجه به اینکه روز ورود به مدرسه و آموزش رسمی یک روز ویژه و فراموش نشدنی است لذا امروز مراسم مختصر و خیلی محدودی برای دانش آموزان کلاس اول ابتدایی و پیش دبستانی برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه جریان آموزش و یادگیری از ابتدای مهر آغاز می‌شود گفت: نسخه جدید برنامه «شاد» روز گذشته راه اندازی شد و معلمان می‌توانند آموزش‌های خود را از طریق این نرم افزار به دانش آموزان ارائه دهند.

کمرئی به دومین بستر یادگیری و آموزش‌ها اشاره و اظهار کرد: آموزش‌های تلویزیونی از سوم مهرماه برای همه دروس تئوریک و نظری و همچنین بخشی از دروس فنی در شاخه کارودانش ارائه خواهند شد.

این مقام مسئول ارائه بسته‌های آموزشی به دانش آموزانی که به بستر اول و دوم دسترسی ندارند را نیز به عنوان سومین بستر یادگیری معرفی و عنوان کرد: امسال بیشترین جهت گیری ما به سمت گسترش آموزش‌های حضوری و بازگشت به آموزش‌های حضوری است.

کمرئی با اعلام اینکه امسال بازگشایی مدارس به شکل حضوری در دستور کار ما قرار گرفته گفت: تعطیلی ۱۹ ماهه مدارس، جامعه معلمان و دانش آموزان و خانواده‌ها را دچار مشکل کرده و لذا از یک ماه قبل زمینه سازی روانی برای این کار در حال انجام است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از هماهنگی با وزارت بهداشت سخن گفت و افزود: دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی برای مدارس ارسال شده و اقلام بهداشتی نیز به مدارس توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه آمادگی‌های لازم برای پذیرش حضوری دانش آموزان فراهم شده متذکر شد: البته بازگشایی مدارس شهری برای دانش آموزان هنوز به صورت گسترده امکانپذیر نیست.

کمرئی از بازگشایی مدارس روستایی و عشایری در مهر ماه به شکل حضوری با ملاک تعداد دانش آموزان خبرداد و گفت: هر مدرسه‌ای که کد روستایی دارد از اول مهرماه بازگشایی خواهد شد و از نیمه دوم مهر ماه نیز مدارس روستایی و عشایری که جمعیت کلاسهایش کمتر از ۳۰ نفر باشد با رعایت شیوه نامه‌ها بازگشایی می‌شوند.

کمرئی واکسیناسیون عمومی، استفاده همه دانش آموزان از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را سه مولفه مهم برای بازگشایی مدارس به شکل حضوری برشمرد و گفت: اگر واکسیناسیون در آبان ماه تمام و اعلام شود با اطمینان از شرایط، برنامه‌ها را اجرا می‌کنیم.

منبع: مهر

351453