گزارش پرسون از یک نشست خبری؛

شعار برنامه نشان ارادت شناخت امام حسین (ع)/ پیشرفت 25 درصدی ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلا

هدایتی بیان کرد: ما دو طیف مخاطب داریم مخاطبی که کاملا امام حسین (ع) را می شناسند و مخاطبی که هیچ گونه ادراکی و شناختی ندارند که ما بین این دو دسته ارتباط برقرار کردیم. شعار کلی ما فارغ از تمام منصب ها رسیدن به شناخت امام حسین(ع) بود.
تصویر شعار برنامه نشان ارادت شناخت امام حسین (ع)/ پیشرفت 25 درصدی ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلا

به گزارش سایت خبری پرسون، نشست خبری سازندگان برنامه تلویزیونی نشان ارادت صبح امروز، یکشنبه ۲۸ شهریور در ساختمان ستاد بازسازی عتبات عالیات برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مجید نامجو جانشین رئیس ستاد عتبات و عالیات در حضور اصحاب رسانه، گفت: این ستاد مجموعه ای فرهنگی و با مشارکت مردمی است که از سال ۸۲ فعالیت خود را آغاز کرد و سابقه درخشانی را در موضوعات فرنگی از خود نشان داد.

وی ادامه داد: ارتباط گسترده ای را با نخبگان، هنرمندان و دیگر اقشار برقرار کردیم. کمیته های صنفی اعم از کمیته پزشکان، هنرمندان و .‌‌...به منظور آشنایی با برنامه های ستاد عتبات دایر کردیم تا این اقشار همکاری های لازم را با ستاد نمایند و این همکاری صرفا مالی نبود.

نامجو بیان کرد: منشا بوجود آمدن ستاد بازسازی عتبات عالیات سردار سلیمانی بودند و می توانیم فیلمی در خصوص نقش سردار سلیمانی و اهدافی را که در رابطه با بازسازی عتبات عالیات دنبال می کرد را تهیه کنیم. اگر تمام دنیا را بگردیم نمی توانیم هنرمندانی چون هنر پیشگان ایرانی را بیاییم که بتوانند در زمینه ساخت فیلم های مذهبی نقش آفرینی کنند.

جانشین رئیس ستاد عتبات و عالیات تاکید کرد: ایران در عراق به ساخت بناهای متبرکه با کمک طراحان و مهندسین پرداخت.

مجید نامجو درباره ماموریت‌های اصلی این ستاد گفت: ماموریت اول ما جمع آوری نذورات مردم در راستای بازسازی اماکن متبرکه در عراق است. دومین ماموریت ناظر بر ساخت و توسعه عتبات عالیات است و سومین مأموریت هم به ژیاده روی اربعین بر میگردد که امسال با شرایط ویژه‌ای برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: ستاد عتبات عالیات یک پروژه به مساحت 230 هزار متر مربع در نجف اشرف دارد که بالای ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. امیدواریم بتوانیم در این شرایط سخت این پروژه و طرح دومی را که در کربلا اجرا می‌شود را به پایان برسانیم. در کربلا صحن حضرت زینب (س) را می‌سازیم که فاز اول آن ۱۳۰هزار متر مربع است و ۲۵درصد پیشرفت داشته است.

در حاشیه دیگر این مراسم محمد علی بای کارگردان برنامه نشان ارادت تاکید کرد: برنامه نشان ارادت گفتگو محور است و ساختار اصلی آن را دستکاری نکردیم و تنها فضای برنامه را احساسی و صمیمی ایجاد کردیم.

بای اشاره کرد: این برنامه متعلق برای ماه محرم و صفر است و سعی شده تا تمام مخاطبان با این برنامه ارتباط برقرار کند.

در بخش دیگر این نشست پویان هدایتی تهیه کننده برنامه نشان ارادت، توضیح داد: ما در این فصل از برنامه با تغییر نوع سیستم پیامکی، نوع هدایا و اهدای حکم خادمی امام حسین(ع) سعی کردیم ارتباط شایسته ای را با مخاطبان بوجود آوریم. لحظه ای که حکم خادمی امام حسین را به مهمانان تقدیم می کنیم، اولا زیبنده ترین لحظه ای است که برای مهمانان بوجود می آید و ثانیا ارتباط دلی را با مخاطب و مهمان ایجاد می کنیم.

هدایتی بیان کرد: ما دو طیف مخاطب داریم مخاطبی که کاملا امام حسین (ع) را می شناسند و مخاطبی که هیچ گونه ادراکی و شناختی ندارند که ما بین این دو دسته ارتباط برقرار کردیم. شعار کلی ما فارغ از تمام منصب ها رسیدن به شناخت امام حسین(ع) بود.

سید امیر حسین متولیان مجری برنامه نشان ارادت بیان کرد: قصه ای در رسانه داریم تلفیق رسانه با اعتقادات است . باید تلاش کنیم که روایت آن واقعه را به مخاطب نشان دهیم و نیز در پی افزایش مخاطب به برنامه باشیم که در اتفاق فرمالیستی رسانه ترسو عمل می کند.

وی بیان کرد: برنامه هایی داریم که مجری اف هستند و ویژگی آن این است که ما می خواهیم به ساحت روحی عاطفی فردی که روی صندلی نشسته نزدیک شدیم. در نشان ارادت برای نزدیک شدن به عاطفه آدمها از نوستالژی استفاده کردیم.

در ادامه، میلاد جوادی مجری طرح برنامه نشان ارادت تاکید کرد: در این برنامه موضوع مخاطب شناسی و آسیب شناسی را در دستور کار قرار داده و با مشاوران رسانه ای کشور به مشورت پرداختیم.

وی اشاره کرد: سردار سلیمانی در آخرین سخنرانی خود، نکته ای را گفتند که ستاد عتبات مردمی ترین ستاد بود که با استفاده از ظرفیت های مردمی، بدون نگاه به رنگ ها و عقیده ها فعالیت کرد.

گفتنی است در پایان نشست از تمبر نشان ارادت رونمایی شد.

ساراپیرانه

350653