ناگفته های خواننده معروف درباره مداحی برای امام حسین

«مصطفی راغب» خواننده روز گذشتنه در برنامه «نشان ارادت» ویژه برنامه محرمی شبکه دو سیما حضور داشت و درباره پیوند او با امام حسین و محرم در دوران کودکی‌اش گفت.
تصویر ناگفته های خواننده معروف درباره مداحی برای امام حسین

به گزارش سایت خبری پرسون، کار خواندن را از هئیت امام حسین شروع کردم، خدا را شاکرم که حداقل ده روز محرم صدایم وقف امام حسین است.

«مصطفی راغب» خواننده روز گذشتنه در برنامه «نشان ارادت» ویژه برنامه محرمی شبکه دو سیما حضور داشت و درباره پیوند او با امام حسین و محرم در دوران کودکی‌اش گفت: «پدرم یکی از محبین اهل بیت بودند و برای خودشان یک هئیتی را داشتند و از همان کودکی بالای منبر می‌رفتم واز همان کودکی شروع به خواندن می‌کردم. شبی که منصوب به حضرت علی اصغر بود، بدون هیج شروع به خواندن کردم. می‌توانم بگوییم که کار خواندن را از هئیت امام حسین شروع کردم. خدا را شاکرم که حداقل ده روز محرم صدایم وقف ارباب است.»

او ادامه داد:«بسیاری توریست از سراسر دنیا در ایام تاسوعا و عاشورا به یزد می آیند تا شاهد این مراسم باشکوه در این شهر باشند. سبک و سیاق مداحی در یزد با هنر موسیقی آمیخته شده است و به همین خاطر است که هرساله یکی از پر طرفدارترین مراسمات ایام محرم بوده است. ده روز قبل از محرم با سینه زن‌ها تمرین می‌شود، در هئیتی که من در آنجا مداحی می‌کنم شبی 2500 نفر حضور خواهد داشت و از ده روز قبل مانند یک کارگاه موسیقی با آن‌ها درباره شعر و ملودی آن صحبت می‌کنیم.»

راغب در ادامه این برنامه درباره نذرهای باقی ادیان در ایام گفت: «در یزد دوستان زرشتی زیادی دارم، یکی از آن‌ها تعریف می‌کرد که ما این نذری امام حسین را در یخچال نگه میداریم و مادر هر زمانی که غدا درست می‌کند، مقداری از این برنج به عنوان برکت در غذا می‌ریزد و در طول سال این نذری را داریم.»

این خواننده در ادامه افزود:«من هرچه دارم از برکت نام امام حسین در زندگی‌ام دارم. در این روزهای کرونایی به شدت دل تنگ کربلاو پیاده روی‌هایش هستم. آخرین باری که کربلا رفتم، بدون در نظر گرفتن موقعیت در صحن امام حسین شروع به خواندن کردم. دراین روزها خیلی‌ها به ساخت و مرمت کربلا توسط ستاد عتبات نقد می‌کنند باید بگویم در این لحظه که ما با این کار یک اتفاق فرهنگی را رقم می‌زنیم و این یک دست آورد فرهنگی برای ما خواهد بود.»

نشان ارادت در ایام محرم روزهای زوج و جمعه ها از شبکه دوسیما حوالی ساعت 17:30 پخش می‌شود.

335981