مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

اجرای پنجاه برنامه فرهنگی و هنری در هفته دفاع مقدس

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای تبیین و نهادینه کردن فرهنگ مقاومت و شهادت در سطح جامعه است.
تصویر اجرای پنجاه برنامه فرهنگی و هنری در هفته دفاع مقدس

به گزارش پرسون از لرستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، احمد حسین فتایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در این هفته پانزده برنامه فرهنگی و هنری در مرکز استان و 35 برنامه نیز در شهرستان های استان برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت در سطح جامعه راه گشای بسیاری از مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی امروز ماست و هفته دفاع مقدس بهترین زمان برای تحقق این امر مهم است.

وی سپس به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در مرکز استان پرداخت و ابراز داشت: برگزاری دومین هفته برنامه راه سلیمانی با موضوع مشق شیدایی گرامیداشت شهدای هنرمند استان، طراحی و توزیع پوستر ویژه هفته دفاع مقدس، برگزاری مسابقه فرهنگی ویژه کارکنان، تجلیل از رزمندگان و ایثارگران شاغل در مجموعه اداره کل، برپایی نمایشگاه عکس مجازی، مشارکت در برگزاری جشنواره فانوس مربوط به اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، رونمایی از کتب ویژه دفاع مقدس به چاپ رسیده در شش ماه اول سال جاری، برگزاری نشست ادبی با موضوع ادبیات پایداری، پخش فیلم و کلیپ شعرخوانی شعرای استان با محوریت دفاع مقدس در فضای مجازی، ایجاد ستون ویژه روایت دفاع مقدس در نشریات استان و برگزاری مراسمات دینی و قرائت ادعیه با رعایت پروتکل های بهداشتی از مهم ترین برنامه های این اداره کل در مرکز استان است.

وی ادامه داد: 35 برنامه فرهنگی و هنری نیز در شهرستان های استان برگزار خواهد شد که از جمله مهم ترین آنها می توان به برگزاری محافل شعر خوانی و خاطره گویی با حضور یادگاران هشت سال دفاع مقدس، توزیع و اهدا بسته های فرهنگی متناسب در سطح شهرها، رونمایی از کتاب های دفاع مقدس، برگزاری نشست های تخصصی و نمایشگاه های فرهنگی و هنری شامل عکس و آثار تجسمی اشاره نمود.

فتایی در پایان تاکید کرد: در اجرای تمامی برنامه ها، رعایت پروتکل های بهداشتی و اصول فاصله گذاری اجتماعی با دقت اعمال خواهد شد.

350407