90 درصد مددجویان مراکز شبانه‌روزی چهارمحال و بختیاری واکسینه شدند

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به واکسیناسیون 90درصدی مددجویان در مراکز نگهداری شبانه‌روزی این نهاد، گفت: 200 کپسول اکسیژن به صورت امانت در اختیار مددجویان مبتلا به کرونا قرار گرفته است.
تصویر 90 درصد مددجویان مراکز شبانه‌روزی چهارمحال و بختیاری واکسینه شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، عباس عالی معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در حال حاضر 31 هزار و 627 معلول تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این تعداد شامل بیش از 13 هزار معلول جسمی و حرکتی، 6 هزار و 400 معلول ذهنی، چهار هزار و 300 معلول بینایی، چهار هزار معلول ناشنوا، سه هزار معلول اعصاب و روان و 450 معلول صوت و گفتار تحت پوشش خدمات بهزیستی استان هستند.

وی افزود: تعداد زیادی از این افراد مستمری‌بگیر بهزیستی هستند و مابقی هم از خدمات درمانی، توانبخشی این نهاد بهره می‌گیرند.

عالی با اشاره به فعالیت 16 مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان و معلولان در استان، اضافه کرد: 100 سالمند، 400 معلول ذهنی و بیش از 500 معلول اعصاب و روان در این مراکز نگهداری می‌شوند.

وی عنوان کرد: بیش از 90 درصد مددجویان در مراکز شبانه‌روزی واکسینه شده‌اند و از ابتدای شیوع ویروس کروناهیچ‌گونه فوتی ناشی از این بیماری در این مراکز گزارش نشده است.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: مددجویان با درجه معلولیت شدید و خیلی شدید که در منزل نگهداری می‌شوند در اولویت واکسیناسیون قرار دارند و تعداد قابل توجهی تاکنون واکسینه شده‌اند.

وی ادامه داد: امسال به مرور زمان 16 دستگاه اکسیژن‌ساز در اختیار مراکز شبانه‌روزی قرار می‌گیرد و همچنین 200کپسول اکسیژن به صورت امانت در اختیار مددجویان مبتلا به کرونا قرار گرفته است که بعد از بهبودی به بهزیستی تحویل داده می‌شود.

عالی افزود: هزینه‌های تحصیلی معلولین تحت پوشش به طور کامل پرداخت می‌شود و همچنین در مقاطع دانشجویی و دکتری کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود.

منبع: فارس

339422

مطالب مرتبط