طرح «برکت» به منظور توسعه حرم اهل بیت(ع)، در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در طرح «برکت» باغداران محصولات کشاورزی و زراعی خود و دامداران سهم خود از دام‌هایشان را به منظور ساخت صحن حرم امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) اهدا می‌کنند.
تصویر طرح «برکت» به منظور توسعه حرم اهل بیت(ع)، در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری،علی کیانی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: امسال نیز همانند سال گذشته از ابتدای ماه محرم طرح برکت در منطقه زاینده‌رود برگزار می‌شود با این تفاوت که سال قبل این طرح در ۴ الی ۵ روستا و امسال در ۱۰ الی ۱۲ روستا اجرا می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری افزود: در این طرح باغداران محصولات کشاورزی و زراعی خود و حتی دامداران سهم خود از دام‌هایشان را به منظور ساخت صحن حرم امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) اهدا می‌کنند.

کیانی ادامه داد: به منظور اجرای این کار در محرم سال جاری ۲ هزار پلاستیک مخصوص چاپ و بین اهالی منطقه زاینده‌رود توزیع شده که تا اربعین محصولات دامی، باغی و زراعی از اهالی جمع‌آوری می‌شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۱۶۰ میلیون تومان بادام و گردو تحویل داده شد اما با توجه به خشکسالی و سرمازدگی سال جاری هرچه تعداد روستا افزایش پیدا کرده اما ممکن است میزان محصولات کشاورزی از سال گذشته کمتر باشد.

کیانی ادامه داد: محصول‌های جمع شده با نظارت شورا و روحانی محل به صورت مزایده به فروش می‌رسند و معمولاً افراد با قیمت بالاتری این محصولات را می‌خرند و پول به حساب ساخت صحن که امسال خاص صحن تل زینبیه(س) پیش‌بینی شده است واریز می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان افزود: این طرح در سراسر استان اعلام شده اما در زاینده‌رود به علت استقبال بالا به صورت متمرکز فعالیت می‌شود و قصد توسعه این طرح در شهرستان‌های دیگر را نیز داریم اما به علت شرایط کرونا و تنگدستی مردم فعلاً نمی‌توانیم روی این طرح مانور بالا دهیم و بیشتر از طریق دعوت چهره به چهره و کمک رابطین طرح را پیش می‌بریم.

منبع: فارس

339309