معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان:

انجام 60 درصد واکسیناسیون فرهنگیان/ امروز، پایان مهلت واکسیناسیون معلمان

معاون تربیت بدنی و آموزش و پرورش استان زنجان از انجام واکسیناسیون برای ۶۰ درصد از فرهنگیان تا روز گذشته خبر داد.
تصویر انجام 60 درصد واکسیناسیون فرهنگیان/ امروز، پایان مهلت واکسیناسیون معلمان

ذبیح الله تاراسی در گفت وگو با سایت خبری پرسون از زنجان به واکسیناسیون فرهنگیان در استان زنجان اشاره و اظهار کرد: واکسیناسیون برای قشر فرهنگیان از عید سعید غدیر آغاز شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پیرامون زمان به اتمام رسیدن واکسیناسیون فرهنگیان عنوان کرد: واکسیناسیون فرهنگیان علیه بیماری کرونا پایان امروز ۱۷ مرداد ماه به اتمام خواهد رسید.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان این که فرهنگیان تنها تا پایان امروز مهلت دارند که برای واکسینه کردن خود علیه بیماری کرونا اقدام کنند افزود: برای جاماندگان این مهم بعد تصمیم‌گیری خواهد شد.

تاراسی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی‌ها در خصوص واکسینه کردن فرهنگیان به طور کامل انجام شده است تصریح کرد: با وجود اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته برخی از فرهنگیان جهت انجام واکسیناسیون به مراکز تجمعی مراجعه نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸ مرکز تجمعی ویژه فرهنگیان برای واکسیناسیون آنها در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های زنجان، خرمدره، ابهر و خدابنده چهار مرکز تجمعی در نظر گرفته شده است.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه برای ماهنشان، انگوران، طارم و افشار نیز برخی از مدارس برای واکسینه کردن فرهنگیان اختصاص داده شده است افزود: برای بقیه مناطق واکسیناسیون در مراکز علوم پزشکی و درمانگاه‌های مشخص شده صورت می‌گیرد.

تاراسی با تاکید بر اینکه زنجان موفق به کسب رتبه چهارم کشوری در خصوص واکسیناسیون فرهنگیان شده است خاطرنشان کرد: امکان واکسینه کردن روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از فرهنگیان در این استان مقدور بوده است.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان به انواع واکسن‌های موجود در مراکز جهت واکسیناسیون فرهنگیان اشاره و عنوان کرد: چهار نوع واکسن ایرانی برکت، پاستور، واکسن چینی سینوفارم و واکسن استرازنکا جهت واکسیناسیون فرهنگیان بنا به خواست و انتخاب آنها مهیا بوده است.

فاطمه شمشیرگر _استان زنجان

330119