رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

بازنشر اطلاعات غلط در مورد واکسن کرونا واکسیناسیون را کُند می‌کند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: بازنشر اطلاعات غلط در مورد واکسن کرونا روند واکسیناسیون را با تاخیر مواجه می‌کند
تصویر بازنشر اطلاعات غلط در مورد واکسن کرونا واکسیناسیون را کُند می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، پرویز قزلباش رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان افزود: آنچه علم، تدبیر و تحقیقات نشان می‌دهد برای راههای پیشگیری از بیماری کووید _۱۹ توجه به فاصله گذاری اجتماعی، اجتناب از حضور در تجمعات و استفاده از وسایل حفاظتی و درمان های موثر در صورت ابتلا و تزریق واکسن کارآیی لازم را دارد.

وی یادآوری کرد: اشاعه مطالب غیرعلمی و واکسن هراسی، به تاخیر روند واکسیناسیون منتهی می شود و در این میان اگر افرادی به واکسن اعتقاد ندارند باید راه حل علمی ارائه کنند و ادعای آنها باید مورد تایید مراجع علمی نیز قرار گیرد.

این مسوول ادامه داد: تمامی واکسن های تزریقی، مورد تایید وزارت بهداشت است، هر واکسنی ویژگی خاص خود را دارد و همه آنها علیه کرونا موثر هستند که موجب کاهش ابتلا و میزان بستری و کاهش مرگ و میر می‌شوند.

قزلباش اظهار داشت: برای پیشگیری از شیوع ویروس دلتا واکسیناسیون بسیار موثر است، احتمال بستری شدن و ابتلای فردی که واکسن دریافت کرده به مراتب کمتر از فردی است که واکسن دریافت نکرده است اما به این معنا نیست که کسی که واکسن دریافت کرده دچار عارضه و مرگ نمی شود، بلکه این موارد را به حداقل کاهش می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: تولید واکسن مراحل تعریف شده دارد و در هرفاز بر اساس استانداردهای جهانی تایید و مشخص می شود و در این ارتباط واکسن هراسی ظلم بزرگ در حق کسانی است که امکان این را داشتند که از خود در مقابل بیماری محافظت کنند و این کار را نکردند.

وی با اشاره به اینکه با روند فعلی بیماری در استان تمام سعی حوزه بهداشت و سلامت در این است که با بسیج همه امکانات، از بروز اتفاقات ناخوشایند پیشگیری شود، اظهار داشت: درصدی از افراد جامعه با بی‌توجهی به رعایت پروتکل ها رفتارهای غیر مسوولانه ای داشتند که بروز همین روند بر شمار مبتلایان سرپایی و بستری بسیار موثر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۶۷۲ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۴۹ مورد، مثبت بستری روز گذشته را شامل می شود و سه نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری فوت شدند.

منبع: ایرنا

336050