دبیر یازدهمین سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و عشایر کشور خبرداد:

یازدهمین سوگواره سرا سری شعر اقوام و عشایر کشور در شیراز

دبیر یازدهمین سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و عشایر کشور گفت: در راستای ترویج فرهنگ مذهبی عشایر یازدهمین سوگواره ملی شعر اقوام و عشایر کشور 17 شهریورماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.
تصویر یازدهمین سوگواره سرا سری شعر اقوام و عشایر کشور در شیراز

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، امین‌الله قربانی کشکولی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: پس از فراخوان از تیرماه سال جاری آغاز گردید و تاکنون از 95 اثر ارسالی به دبیرخانه 16 اثر انتخاب‌ شده است.

وی افزود: این سوگواره ملی شاعرانی از استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، تهران، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، سیستان و بلوچستان، قم و فارس شرکت دارند.

دبیر سوگواره ملی خاطرنشان کرد: سوگواره ملی شعر اقوام و عشایر کشور چهارشنبه همین هفته بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن شهدای عشایر در آموزش‌وپرورش عشایری فارس در شیراز برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به شرایط کرونا و رعایت پروتکل بهداشتی این سوگواره با حضور 5 شاعر از فارس و مابقی شعرا در فضای مجازی شرکت می‌کنند.

قربانی کشکولی با اشاره به اینکه برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی عشایر متولی نداشته و تنها به لباس و موسیقی عشایر توجه شده است، افزود: با برپایی این سوگواره در طی 11 سال گذشته تاکنون فرصتی مناسب برای پر کردن خلأ فرهنگی، مذهبی و ارزشی این قوم در کشور به‌ویژه در استان فارس است.

337728