دو طرح سلامت‌محور برای منطقه 8 اصفهان

مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان از در حال انجام بودن دو طرح سلامت محور برای این منطقه خبر داد.
تصویر دو طرح سلامت‌محور برای منطقه 8 اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، شهرداری منطقه 8 با مساحت ۲۰۳۹ هکتار از شمال به محور خیابان بهارستان از تقاطع امام خمینی(ره) تا تقاطع خیابان کاوه، از شرق به محور بزرگراه کاوه از تقاطع خیابان بهارستان تا میدان شهدا، از جنوب به محور خیابان فروغی از میدان شهدا تا میدان جمهوری اسلامی و از غرب به محور خیابان امام خمینی از میدان جمهوری اسلامی تا تقاطع خیابان بهارستان محدود می‌شود. در نیمه دوم 1363 شهرداری منطقه 8 از شهرداری منطقه 2 جدا شد و در ابتدای 1386 در راستای خدمات‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر به شهروندان ارجمند، این منطقه تقسیم شد و منطقه 12 به‌عنوان منطقه‌ای مجزا از منطقه 8 آغاز به کار کرد.

در این منطقه، فعالیت عمرانی و فرهنگی بسیاری در دستور کار است که محمد کیهانی، مدیر منطقه، به برخی از آن‌ها اشاره کرد.

اجرای دو طرح ورزشی و سلامت‌محور در دو محله منطقه 8 و احداث زمین‌های روباز ورزشی در «اصفهان ویلا» و مسیر سلامت در بوستان بهشت ازجمله این اقدامات است. به گفته مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان، دو طرح ورزشی و سلامت‌محور در دو محله منطقه در قالب احداث مجموعه زمین‌های روباز ورزشی در «اصفهان ویلا» در محله رزمندگان و مسیر سلامت بوستان بهشت در محله میرعماد برای افزایش سرانه ورزشی ساکنان منطقه در خیابان رزمندگان در حال اجراست. محمد کیهانی اشاره‌ای داشت به میزان پیشرفت طرح‌های در حال اجرا در منطقه 8 و تصریح کرد: مرداد امسال این طرح آغاز شد و بر اساس پیمان‌های موجود باید در آبان‌ماه به بهره‌برداری برسد. او با اشاره به اینکه مساحت این طرح یک هزار مترمربع است، خاطرنشان کرد: این طرح شامل زمین‌های ورزشی روباز بسکتبال، والیبال، زمین اسکیت مجهز به کف‌پوش و رختکن‌های ورزشی است که با برآورد اعتبارسه‌میلیارد و 200 میلیون تومان ساخته می‌شود. به گفته مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان، ساخت محور سلامت پارک بهشت از دیگر طرح‌های منطقه است که علاوه برافزایش زیبایی پارک بهشت، امکان ورزش شهروندان در این مکان را فراهم می‌کند. کیهانی با بیان اینکه این طرح از اردیبهشت‌ماه امسال آغازشده است، گفت: این پروژه نیز مهرماه بهره‌برداری می‌شود.

مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این طرح در محله میرعماد اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتبار این طرح دومیلیارد و 300 میلیون تومان است که با اجرای آن، فضاهایی شامل آب‌نما، فضای نشیمن، فضاهای ورزشی و پیاده‌رو به بوستان بهشت افزوده می‌شود. کیهانی اظهار کرد: فضاهای ورزشی این بوستان در قالب مسیر سلامت اجرایی می‌شود و مساحت آن به چهارهزار و 700 مترمربع می‌رسد.

طراحی ۲۵هزار مترمربع مسیر دوچرخه‌سواری در منطقه ۸

ابتدای شهریورماه هم مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان از طراحی ۲۵هزار مترمربع مسیر دوچرخه‌سواری در این منطقه خبر داد. کیهانی گفت: تلاش کردیم مسیرهای دوچرخه در معابری احداث شود که بیشترین رضایت مردمی را به همراه دارد.

به گفته مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان، برای آنکه احداث مسیرهای دوچرخه‌سواری از سوی شهرداری با استقبال بیشتر مردم روبه‌رو شود، هم‌زمان با توسعه مسیرها باید در موضوع فرهنگ‌سازی استفاده از این وسیله حمل‌ونقل پاک در بین شهروندان اقدامات اساسی انجام شود. مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان از اجرای هفت پروژه مشارکتی در این منطقه هم خبر داد و گفت: عملیات احداث سالن ورزشی سرپوشیده شهدای شمس‌آباد، ویژه ورزش‌های همگانی، در حال اجراست. به بیان کیهانی، اجرای عملیات احداث زمین روباز ورزشی در خیابان رزمندگان و پیاده‌روسازی به مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع از دیگر پروژه‌های منطقه 8 است.

وی اجرای پروژه‌های کوچک‌مقیاس در کنار پروژه‌های بزرگ منطقه‌ای را از سیاست‌های شهرداری برشمرد و تصریح کرد: اصلاح درزهای انبساطی پل امام خمینی (ره) و پل چمران انجام‌شده است؛ همچنین در این منطقه ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه پیاده‌روسازی در نظر گرفته‌شده که بخشی از آن‌ها اجراشده و بخشی دیگر به بهره‌برداری رسیده است که ازجمله آن‌ها پیاده‌روسازی خیابان جابرانصاری به طول چهار هزار و ۷۰۰ مترمربع است. به گفته کیهانی، زیرسازی و احداث خیابان شهید شیرانی، آزادسازی و مرمت برج کوجان و برج کبوتر مارچین از دیگر اقدامات منطقه 8 محسوب می‌شود. مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر چهار پارک محلی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در این منطقه افتتاح شده است. کیهانی با اشاره به مختصات و نام‌گذاری پارک‌ها در این منطقه تصریح کرد: پارک محلی فردوان در حاشیه بزرگراه شهید ردانی‌پور به مساحت یک هزار و ۸۰۰ مترمربع، پارک مینا، پارک محله پرتمان با مساحت سه هزار مترمربع که به نام «پارک پاکبان» نام‌گذاری شده و پارک گندم در محله شمس‌آباد مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.

منبع: اصفهان زیبا

349923