رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور مطرح کرد؛

شهید آیت الله مدنی قهرمان حکمت و عقل عملی

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: شهید آیت الله مدنی ره قهرمان حکمت و عقل عملی و استاد به تمام معنای مطرح در عرفان اسلامی بودند.
تصویر شهید آیت الله مدنی قهرمان حکمت و عقل عملی

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور امروز در کنگره ملی آیت‌الله شهید مدنی با بیان اینکه یکی از نتایج این اجلاس آن است تا خود را کشف کنیم و تصمیم تازه‌ای را برای زندگی بگیریم اظهار کرد: امیدواریم الگویابی و بهره‌گیری از اشراق شهید مدنی خصوصا برای جوانان با مراجعه به این منبع فیاض و لطف الهی باشد.

وی با بیان اینکه «شهید محراب» عنوان زیبایی است برگرفته از ویژگی خاص مولای عالم و حکایتی از دخایر جاودان انقلاب اسلام که نصیب شهیدمدنی شد گفت: انسان‌های بزرگ همچون شهیدمدنی ستاره‌های قدر اول در کهکشان پرستاره‌اند و منظومه‌ای درخشان هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: افرادی مانند شهید مدنی، معلم انقلاب بودند که در کسوت امام جمعه توسط منافقان به شهادت رسیدند، مقام این شخصیت در قاب سرخ شهادت جاودانه شد که میراثی عظیم در پشتوانه تمدنی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب با چنین معلمانی بود که هم شاگرد اول بودند و هم استاد اول افزود: دهه ۸۰ و ۹۰ را پشت سر گذاشته‌ایم اما با غفلت عظیم و تاخیر بزرگ روبه رو هستیم و جفای بزرگ بر نسل سوم و چهارم رفته چراکه بهره کافی از این بهره بزرگ نداشتند.

علی‌اکبری با بیان اینکه این اجلاس اذان و بیداری است که چگونه این تاخیر خطرناک را جبران کنیم گفت: شهدای محراب نقطه تلاقی علم با ایمان، ایمان با عمل صالح، عمل صالح با جهاد و حماسه، جهاد و حماسه با عرفان و عرفان و حماسه با شهادت هستند.

وی اظهار کرد: کنگره شهید محراب به مناسبت چهلمین سال شهادت شهید مدنی با جمعی از خوبان برگزار می شود که رجوع متواضعانه و مشتاقانه به صندوق جاودانه انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: در چله دوم انقلاب، مراجعه عالمانه، همراه با تحلیل و درست برای ارائه روان و دلپذیر و دادن تصویر درست از نقطه اوج، زندگی و شخصیت این بزرگان با تاکید بر مخاطبان خاص و تاکید بر ائمه جمعه، هدفی برای این کنگره طراحی شده است.

وی با بیان اینکه حق همدان به عنوان دارالمومنین و دارالمجاهدین است که گوهرشناسی کند و این خطه را در سرزمین ما فوق‌العاده برجسته سازد افزود: اگرچه شهید مدنی، همدانی نبودند اما ایشان خود را همدانی می‌دانستند و مردم نیز ایشان از خود می‌دانستند که آن عالم گرانقدر اقدامات و تاثیرات به ماندگاری در این استان داشتند.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه امیدوارم آغاز این کنگره، الگویی برای کشور باشد و به فضل پروردگار در ارتباط با سایر شهدای محراب به صورت زنجیره طلایی و پرنور ادامه پیدا کند گفت: البته با یک تصمیم و آن هم به قصد جبران خسارت‌ها و به شرطی که پخته و سنجیده باشد.

وی تصریح کرد: این پرچم که به یاد شهدای محراب برافراشته می‌شود نباید زمین گذاشته شود بلکه با تاکید بر تربیت در ساحت‌های مختلف مبنایی بر تولید آثار مختلف مورد نیاز کشور بلکه در عرصه مقاومت در اقصی نقاط جهان باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه خداوند می‌خواهد بزرگان گرامی داشته شوند و این حرکت باید ادامه باشد و یاد این بزرگان می‌تواند برای جامعه پیشبرنده باشد افزود: شهید مدنی قدم به قدم به جلو رفته و کامیاب شده و به فضل خداوند در جایگاهی قرار گرفته‌ که جاودانه هستند.

وی با بیان اینکه کافی است به دیدگاه امامین انقلاب مراجعه کنیم که به دیدگاه این بزرگواران، آیت‌الله مدنی شخصیتی کم‌نظیر بودند خاطرنشان کرد: دو سند جامع و کاملی است که می‌تواند اقدام کنگره ما در ادامه شان چندوجهی انقلاب باشد که آن را بسط دهیم.

حاجی‌علی‌اکبری بیان کرد: شهید مدنی شبیه امام بودند و قهرمان حکمت و عقل عملی و استاد به تمام معنای مطرح در عرفان، معنویت و اخلاق، ایشان شخصیت خودساخته، متواضع و دارای وقاری داشتند و به تعبیر رهبری عالم ناطق بودند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه شهید مدنی الگوی عرفان انقلابی بود گفت: در ارتباط با شهدای محراب و به خصوص شهید مدنی باید این نگاه که نیاز امروز جامعه است، عرفان سوق‌دهنده به مسوولیت اجتماعی دارای ریشه را بسط دهیم.

338840