رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان خبر داد:

حدود ۴۰ درصد جمعیت برای جدال با کرونا واکسینه شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون ۳۹.۵ درصد جمعیت این استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند گفت: مراکز تجمیعی واکسیناسیون به تدریج افزایش یافته است و به صورت سیار نیز در برخی مناطق تزریق واکسن انجام می‌شود.
تصویر حدود ۴۰ درصد جمعیت برای جدال با کرونا واکسینه شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، پرویز قزلباش رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه بالاترین واکسن تزریق شده "۱۶ شهریور" امسال به میزان ۱۴ هزار دز در استان به ثبت رسید افزود: هم اکنون کار واکسیناسیون در مراکز با آرامش و شرایط بسیار مناسبی در حال انجام است و با همین شرایط و با امید افزایش ظرفیت واکسن تزریق شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی میزان دریافتی واکسن برکت در استان را نزدیک به ۷۷ هزار دز اعلام و گفت: واکسن ایرانی برکت در مراکز واکسیناسیون توزیع و قسمت عمده آن نیز تزریق شده و از طرفی واکسن آسترازنکا نیز در استان برای دز اول و دوم موجود است.

این مسوول با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در زمینه تزریق واکسن در استان وجود ندارد ادامه داد: ممکن است در منطقه و یا شهرستانی فردی اصرار داشته باشد واکسن خاصی تزریق کند که بطور موقت به اتمام رسیده باشد، اما انواع واکسن در تمام مراکز وجود دارد و تزریق می شود.

قزلباش، در پاسخ به سوالی در مورد واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال نیز افزود: بطور قطع واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال در کشور انجام نمی شود و هنوز در کشور مجوزی برای این گروه سنی صادر نشده اما در برنامه دانشگاه این است که برای مناطق صعب العبور و محروم واکسیناسیون با رنج سنی وسیعی انجام شود که به زودی اعلام خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: زمان واکسیناسیون دانش آموزان نیز در کشور مشخص نیست، این مساله در حال بررسی است و اگر ابلاغ و اعلام و واکسن مورد نیاز آن تامین شود بطور قطع واکسیناسیون انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا

338515