مسئول شیلات ماهنشان:

بیش از ۹ هزار تن ماهی قزل آلا در ماهنشان می‌شود

مسئول شیلات ماهنشان از تولید بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ تن ماهی قزل آلا در شهرستان ماهنشان خبر داد.

تصویر بیش از ۹ هزار تن ماهی قزل آلا در ماهنشان می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، بهزاد حمیدی منفرد مسئول شیلات شهرستان ماهنشان، با اشاره به به اینکه امسال ۶۰۰ مزرعه پرورش ماهی در این شهرستان فعال هستند، گفت: تعداد شاغلین در این بخش هزار و ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم است.

او افزود: در حال حاضر میانگین وزن فروش ماهیان بازاری در شهرستان ماهنشان به بالای یک کیلوگرم افزایش یافته و متوسط عملکرد تولید ماهی قزل آلا در استخر‌های پرورش ماهی ماهنشان ۲۰ کیلوگرم در مترمکعب است.

حمیدی منفرد با بیان اینکه سالانه نزدیک به ۹هزار و ۳۰۰ هزار تن ماهی قزل آلا در ماهنشان تولید می‌شود، گفت: امسال حدود ۱۶۰ میلیارد تومان از فروش این محصول عاید آبزی پروران ماهنشانی می‌شود ولی نوسان قیمت نهاده‌ها و قیمت ماهی در بازار باعث شده این درآمد بطور متوازن بین آبزی‌پروران توزیع نشود.

مسئول شیلات شهرستان ماهنشان ادامه داد: این شهرستان با تولید ۷ درصد از کل تولید کشور رتبه نخست در استان زنجان را به خود اختصاص داده است.

او با اشاره به احداث ۳ کارخانه تولید خوراک ماهی در ماهنشان گفت: ۲ کارخانه تولید خوراک آبزیان در حال بهره‌برداری و کارخانه فرآوری و بسته‌بندی با پیشرفت ۹۰ درصد در حال احداث است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

323185