اکرم قلندری کارآفرین نمونه صنایع‌دستی کشور شد

بانوی هنرمند کرمانی در اولین دوره جشنواره کارآفرینان نمونه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، به عنوان کارآفرین نمونه صنایع‌دستی کشور انتخاب شد.
تصویر اکرم قلندری کارآفرین نمونه صنایع‌دستی کشور شد

به گزارش سایت خبری پرسون، در نخستین جشنواره کارآفرینان نمونه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اکرم قلندری فعال حوزه تولید و آموزش صنایع‌دستی در رشته حصیربافی شهرستان قلعه‌گنج به‌ عنوان‌ کارآفرین نمونه صنایع‌دستی کشور انتخاب شد.

کاظم حسین‌زاده معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در این رابطه گفت: تاکنون قریب به ۱۰۰۰نفر در قلعه‌گنج و روستاهای اطراف همچون چاه المدین، ریگ‌آباد، سوردر، میان ده، تگک، کرکگ، چاهک، گاوبنان، سهرانی، پیزگی، علی‌آباد، اشکوتو و سورتاک به تولید حصیر مشغول هستند که این تعداد شغل را باید مدیون این هنرمند کارآفرین باشیم.

حسین زاده بیان کرد: با فعالیت‌های این بانوی توانمند تغییرات بزرگی در وضع معیشت مردم این منطقه ایجاد شده و بحث محرومیت‌زادیی توسط او و همکارانش تا حدودی اتفاق افتاده است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان ادامه داد: فعالیت‌های اکرم قلندری موجب شده تعدادی از هنرمندان به ظرفیت موجود در این منطقه شامل مردم هنرمند و همچنین مواد اولیه مناسب برای تولید انواع مختلف حصیر پی ببرند و درصدد آموزش و تولید بیشتر صنایع‌دستی در این منطقه برآیند.

او در پایان خاطرنشان کرد: باید با حمایت کارآفرینان حوزه صنایع‌دستی به اشتغال بیشتر و توسعه اقتصادی مردم توجه بیشتری کنیم زیرا اشتغال صنایع‌دستی تنها صنعتی است که با سرمایه بسیار اندک ایجاد می‌شود و جای بسیاری برای پیشرفت دارد.

منبع: ایسنا

462330

مطالب مرتبط