به گزارش سایت خبری پرسون، رضا جمالی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع این شکایتها، ۴۲۰ مورد به کشف تخلف و تنظیم گزارش بازرسی، ۱۲۵ فقره به مصالحه و جلب رضایت شاکیان منجر شد و مابقی نیز تخلفی از آنها محرز نشد.
وی بیان کرد: بررسی وضعیت گزارشها حاکی از آن است که بیشترین شکایت دریافی در حوزه کالا مربوط به نان، مرغ گرم، میوه و سبزی، پوشاک، موبایل و سیمان است.
جمالی اظهارداشت: در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به تعمیرات خودرو سبک، آرایشگاهها، تعمیر لوازم برقی و خانگی، مشاوران املاک و نصب آسانسور است.
وی اضافه کرد: بیشترین تخلفهای کشف شده به ترتیب شامل گرانفروشی، تقلب، ضرر و زیان، رعایت نشدن شیوهنامههای بهداشتی، کم فروشی، اختفا و امتناع از عرضه کالا و رعایت نشدن ساعت کاری در صنف نانوایان است.
جمالی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.
منبع: ایرنا