شرایط جوی بوشهر موقتا ناپایدار است

کارشناس هواشناسی بوشهر اعلام کرد: وقوع ناپایداری‌های موقت جوی در ارتفاعات شرقی و نواحی جنوبی استان در ساعاتی از بعدازظهر تا اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.
تصویر شرایط جوی بوشهر موقتا ناپایدار است

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، محمدرضا انصاری اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا اواخر هفته در برخی از ساعات بر سرعت وزش بادهای شمال غربی در شمال خلیج فارس افزوده می‌شود و ضمن افزایش تلاطم دریا، احتمال نفوذ گردوخاک نیز در این مناطق وجود دارد.

وی ادامه داد: امروز و فردا در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب، با افزایش ابر در برخی از نواحی ارتفاعات شرقی و جنوبی استان، ممکن است ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای رخ دهد.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: آسمان استان تا پیش از ظهر فردا، صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و در برخی نقاط بیشتر ارتفاعات شرقی و نواحی جنوبی استان در ساعاتی از بعدازظهر تا اوایل شب احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی و فردا در برخی از نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

انصاری بیان کرد: جهت وزش باد نیز متغیر، بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و هنگام وقوع ناپایداری به طور موقت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی گفت: ارتفاع موج دریا هم ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل شمالی در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: در شبانه روز گذشته بندر امام حسن با ۹۰ درصد و جزیره خارگ با ۸۸ درصد رطوبت شرجی‌تر از دیگر نقاط استان بوده‌اند اما بقیه نقاط هم بین ۶۰ تا ۸۳ درصد رطوبت را گزارش کرده‌اند.

انصاری خاطرنشان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۵۳، جزر دریا ساعت ۱۴:۴۱ و مد دوم دریا ساعت ۲۰:۳۳ خواهد بود.

منبع: ایسنا

337123