یک کارشناس هواشناسی خبر داد:

زنجان با دمای ۱۳+ درجه سانتیگراد؛ سومین استان خنک ایران

کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان از ثبت زنجان به عنوان سومین استان خنک کشور زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته با میزان دمای ۱۳+ درجه سانتیگراد خبر داد.
تصویر زنجان با دمای ۱۳+ درجه سانتیگراد؛ سومین استان خنک ایران

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، حسین سلطانی کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه و چورزق در شهرستان طارم، به ترتیب با دمای ۹ و ۳۸ درجه سانتیگراد خنکترین و گرمترین نقطه این استان گزارش شدند.

وی، دمای فعلی شهر زنجان (مرکز استان) را ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما شهر زنجان در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

سلطانی تصریح کرد: امروز صبح آسمان زنجان غالبا صاف و بعدازظهر نیز با وزش باد همراه خواهد شد و در مجموع شرایط جوی در این استان به شکل پایدار خواهد بود و بارندگی نیز پیش بینی نمی‌شود.

وی، ادامه داد: میزان دمای هوای استان طی امروز و فردا تغییری محسوسی نخواهد داشت و هوا در ساعات شب تا صبح، خنک خواهد بود اما دوشنبه تا چهارشنبه میزان دما در حد ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد گرمتر خواهد شد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: ایرنا

335026