هشدار سازمان هواشناسی به رگبار و رعد و برق در ۷ استان/ از حاشیه رودخانه‌ها عبور نکنید

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران و رعد و برق در هفت استان هشدار داد، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ ها از توصیه‌های این سازمان در چنین شرایط آب و هوایی است.
تصویر هشدار سازمان  هواشناسی به رگبار و رعد و برق در ۷ استان/ از حاشیه رودخانه‌ها عبور نکنید

به گزارش سایت خبری پرسون، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ آورده است: وقوع رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ امروز (۲۵ مردادماه) برای جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، دامنه و ارتفاعات مازندران و فردا (۲۶ مردادماه) برای استان‌های هرمزگان، جنوب و ارتفاعات کرمان، دامنه و ارتفاعات مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

حاکمیت این شرایط جوی چهارشنبه (۲۷ مردادماه) دراستان‌های هرمزگان، شرق بوشهر، جنوب و ارتفاعات کرمان، دامنه و ارتفاعات مازندران و گلستان و پنج‌شنبه (۲۸ مردادماه) در استان‌های هرمزگان، جنوب و ارتفاعات کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس و ارتفاعات مازندران دور از انتظار نیست.

احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، وزش تند باد موقت، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی موقت و محدود وجود دارد و سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و فعالیت‌های کوهنوردی توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

332499

مطالب مرتبط