سرپرست گروه پیش‌بینی هواشناسی استان زنجان:

دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت

سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان از افزایش بودن دمای هوای زنجان از امروز /دوشنبه ۸ شهریور ماه/ تا پایان روز چهارشنبه، خبر داد.
تصویر دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، سونا صرفی، سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته از سوی کارشناسان این اداره کل، میزان دمای هوای این استان طی مدت یاد شده بطور میانگین بین ۳ تا ۴ درجه سانتیگراد، گرمتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: افزایش میزان دما در اغلب مناطق استان تا روز چهارشنبه اتفاق خواهد افتاد اما در شهرستان طارم هوای گرم تا روز جمعه مستقر خواهد بود که می تواند در برخی از مناطق این شهرستان به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد نیز برسد.

صرفی با بیان اینکه میزان دمای فعلی شهر زنجان ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر است که در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت تغییر محسوس نداشته است، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته کمترین و بیشترین میزان دمای هوای این استان از ایستگاه های هواشناسی خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه و چورزق در شهرستان طارم به ترتیب با ۳۹+ و ۹+ درجه سانتیگراد، گزارش شد.

وی، افزود: از ساعات بعدازظهر روز چهارشنبه /۱۰ شهریور ماه/ وزش باد برای استان پیش بینی می شود که سرعت آن می تواند در روز های پنجشنبه و جمعه به حد نسبتا شدید (۵۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت) برسد.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منع: ایرنا

335718

مطالب مرتبط