زنجان در 24 ساعت گذشته دومین استان سرد کشور ثبت شد

کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان، از قرار گرفتن زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته به عنوان دومین استان سرد کشور خبر داد.
تصویر زنجان در 24 ساعت گذشته دومین استان سرد کشور ثبت شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حسین سلطانی با بیان اینکه طی مدت یاد شده میزان دمای هوای زنجان ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شد، افزود: در همین مدت سلطانیه با ۱۳/۵+ درجه سانتیگراد و زرین رود از توابع شهرستان خدابنده نیز با ۳۶+ درجه سانتیگراد به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط این استان گزارش شدند.

وی، میزان دمای فعلی شهر زنجان (مرکز استان) را ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

سلطانی با بیان اینکه دمای هوای استان زنجان از امروز /شنبه ۹ مرداد ماه جاری/ با افزایش نسبی همراه خواهد شد، اظهار داشت: امروز آسمان زنجان صاف تا قستمی ابری خواهد بود و در شهرستان طارم نیز ابری و مه آلود است.

وی، تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته بعدازظهر امروز افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید و رگبار باران توام با رعد و برق را خواهیم داشت که این وضعیت جوی تا روز دوشنبه نیز تداوم خواهد داشت.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: ایرنا

327717

مطالب مرتبط