کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان:

زنجان؛ جزو چهار مرکز استان خنک ایران

کارشناس پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی زنجان از ثبت زنجان با میزان دمای ۱۲+ درجه سانتیگراد به عنوان چهارمین مرکز استان خنک کشور طی ۲۴ ساعته گذشته خبر داد.
تصویر زنجان؛ جزو چهار مرکز استان خنک ایران

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، سونا صرفی، کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان افزود: طی مدت یاد شده شهر کرد با دمای ۱۰/۰۶، اردبیل و همدان نیز با دمای ۱۱ و ۱۱/۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب نخستین، دومین و سومین مرکز استان خنک کشور گزارش شدند.

وی اظهار داشت: طی مدت یاد شده چورزق از توابع شهرستان طارم با ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین گرمترین و سجاس و خیرآباد نیز با ۹+ درجه سانتیگراد خنک ترین نقاط این استان بودند.

صرفی دمای فعلی شهر زنجان (مرکز استان) را ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دمای هوای شهر زنجان در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: امروز میزان دمای هوای استان تغییر محسوسی نخواهد داشت و هوا در ساعات شب تا صبح، خنک خواهد بود اما دوشنبه تا چهارشنبه میزان دما در حد ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد گرمتر خواهد شد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: ایرنا

335363

مطالب مرتبط