بانوی رفسنجانی جان سه نفر را نجات داد

مسئول هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اعلام کرد: سه عضو بیمار مرگ مغزی به نام "لاله جعفریان" به سه بیمار نیازمند عضو اهدا شد.
تصویر بانوی رفسنجانی جان سه نفر را نجات داد

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، زهرا عظیمی مسئول هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: لاله جعفریان ۲۶ مرداد سال جاری به دلیل ضایعه مغزی توسط ۱۱۵ به اورژانس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان اعزام و در بخش آی سی یو این بیمارستان به منظور مداوا بستری شد.

وی اظهار داشت: تلاش های کادر درمان این بیمارستان در راستای درمان این بیمار بی نتیجه ماند و تیم پزشکان در ۲۹ مرداد سال جاری مرگ مغزی این بیمار را تأئید کردند.

عظیمی با اشاره به اینکه این مرحومه از ۶ سال قبل با بیماری تومور مغزی دست و پنجه نرم می کرد تصریح کرد: در وصیت نامه وی به اهدای عضو اشاره شده بود که با دریافت رضایت از خانواده وی، شب گذشته کبد و ۲ کلیه این جوان بخشنده با حضور تیم جراح کبد و کلیه از کرمان، برای پیوند به سه بیمار نیازمند به شیراز ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: اهدای اعضای لاله جعفریان، چهارمین اهدای عضو طی سال جاری در رفسنجان است.

مسئول هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اینکه مرگ افراد ناراحت کننده است گفت: امّا فرهنگ ایثار و بخشش اعضای بدن نویدی برای دوباره زیستن بیماران نیازمند عضو است و خوشبختانه به این فرهنگ در رفسنجان بها داده می شود.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

منبع: ایرنا

333771