جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان خبر داد:

فوت ۳۵ نفر بر اثر حوادث رانندگی طی تیر 1400

جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان از فوت ۳۵ نفر بر اثر حوادث رانندگی طی تیر 1400 طبق برابر آمار پزشکی قانونی زنجان خبر داد.
تصویر فوت ۳۵ نفر بر اثر حوادث رانندگی طی تیر 1400

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، سرهنگ مهدی میناخانی، جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان افزود: این تعداد کشته تیر ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۲۸ نفر بود به میزان ۲۵ درصد افزایش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار اعلام شده از سوی پزشکی قانونی استان زنجان، در چهار ماه نخست امسال در مجموع ۸۹ نفر بر اثر تصادف رانندگی در سطح جاده های این استان جان باختند که این رقم در مدت مشابه پارسال (۹۹) به تعداد ۸۷ نفر بود.

میناخانی تصریح کرد: تیر ماه امسال بیشترین تصادفات رانندگی منجر به فوت در این استان در مسیرهای ارتباطی "زنجان - میانه با ۱۰ نفر، ابهر - تاکستان با ۷ نفر و آزاد راه زنجان - قزوین و تبریز با ۱۲ نفر"، اتفاق افتاده است که عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی در واقع علت عمده آن بود.

وی به رانندگان توصیه کرد هنگام احساس خستگی و خواب آلودگی و به منظور حفظ سلامت خود، سرنشینان و دیگر رانندگان و مسافران عبوری، در محلی امن و مطمئن توقف کرده و پس از استراحت هرچند کوتاه، ادامه مسیر دهند.

در سه ماهه نخست امسال تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی در سطح جاده های استان زنجان ۴۰ نفر به ثبت رسید در حالیکه در مدت مشابه پارسال (۹۹) تعداد کشته شدگان ۵۹ نفر بود.

در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی استان زنجان ۲۸ نفر بود که ۱۲ نفر نیز در خرداد ماه به مجموع جانباختگان در این استان اضافه شد.

برابر آمار پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان، تعداد کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی استان در سال ۹۹ به رقم ۲۰۸ نفر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ به میزان ۱۹ درصد /۵۰ نفر/ کاهش داشت.

استان زنجان پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

منبع: ایرنا

334420

مطالب مرتبط