توسط محققان اصفهانی انجام شد؛

یافتن تخت خالی کرونا با سامانه «شهر هوشمند سلامت»

محققان یک شرکت دانش‌بنیان اصفهانی از موفقیت در طراحی و راه‌اندازی سامانه «شهر هوشمند سلامت» خبر دادند که به کمک آن می‌توان، تخت خالی کرونا، کپسول اکسیژن، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاهی کرونا در استان اصفهان را پیدا کرد.
تصویر یافتن تخت خالی کرونا با سامانه «شهر هوشمند سلامت»

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان،مدیرعامل شرکت دانش بنیان رستک در گفت و گو با خبرنگاران در توضیح این سامانه، اظهار کرد: سامانه «شهر هوشمند سلامت» به منظور کمک به بیماران در یافتن سریع‌ترین و کامل‌ترین راه درمان طراحی و راه اندازی شده است. این سامانه به منظور کم شدن ابهام بیمار و همراه آن طراحی شده و قصد داریم بهترین راه درمانی را به بیماران خصوصا در شرایط بحرانی پیک پنجم کرونا ارائه دهیم.

مهرداد مظاهری با بیان اینکه سامانه شهر هوشمند از چند سال پیش در شرکت دانش بنیان رستک کلید خوره است، افزود: این سامانه دارای بخش‌های مختلف است. یک بخش آن ارائه فرایند مدیریت هوشمند بیمارستان‌ها است که در حال حاضر ۵۰ بیمارستان در استان اصفهان، بیمارستان‌های امام خمینی تهران، نمازی شیراز و ... را تحت پوشش دارد. بخش دیگر آن داشتن بانک جامع اطلاعاتی از درمان‌ها است که در فازهای تخصصی‌تر اجرا شده است.

وی افزود: این سامانه در پیک پنجم بر رفع ابهام و کمک به بیماران مبتلا به کووید متمرکز شده است و افراد با مراجعه به آن می‌توانند اکنون که بار بیمارستان ها بالا رفته، به راحتی به نزدیک ترین و خالی ترین مرکز مراقبت بهداشتی در استان دسترسی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان رستک اضافه کرد: با کمک سامانه شهر هوشمند سلامت می توان، اطلاعاتی همچون یافتن بیمارستان با ظرفیت خالی جهت درمان سرپایی و یا بستری، یافتن نزدیک‌ترین مراکز تصویربرداری، درمانگاه عمومی، آزمایشگاه، مراکز ارائه خدمات و مراقبت‌های بالینی در منزل، مراکز مشاوره و مراقبت های پرستاری در منزل و مراکز اجاره دهنده کپسول اکسیژن و اکسیژن ساز خانگی دسترسی پیدا کرد.

مظاهری گفت: قرار است به زودی بخش یافتن مراکز واکسیناسیون به این سامانه نیز اضافه شود.

وی با بیان اینکه در این سامانه امکان دسترسی به اطلاعات، اخبار و محتوای آموزشی معتبر در خصوص بیماری کووید قابل دسترسی است، خاطرنشان کرد: سامانه شهر هوشمند سلامت با نظارت و حمایت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان راه اندازی شده و ورود اطلاعات در آن مستقیم و بدون واسطه از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام می‌شود. البته بروز رسانی اطلاعات یک یا دوبار در روز انجام می‌شود.

سامانه شهر هوشند سلامت به آدرس https://shc.health/ قابل دسترس برای عموم مردم است.

منبع:ایسنا

333584