به همت متخصصان داخلی صورت گرفت؛

هوای بدون ویروس با دستگاه تصفیه هوای قابل حمل

یک فعال فناور، از تولید داخلی دستگاه یونیزاسیون برای بهره مندی از هوای بدون ویروس خبر داد.

تصویر هوای بدون ویروس با دستگاه تصفیه هوای قابل حمل

به گزارش سایت خبری پرسون، آرازش، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان اظهار کرد: دستگاه یونیزاسیون هوا با تولید یون منفی در هوا، ویروس، باکتری، قارچ و دود موجود در محیط را از بین می‌برد.

او افزود: این دستگاه در کشور‌های دیگر در بیمارستان‌ها به صورت یون ژنراتور وجود دارد، اما ما در کشور توانستیم به این نوآوری برسیم که این دستگاه را به صورت قابل حمل تولید کنیم تا مردم بتوانند در خانه، محل‌کار و امکان عمومی استفاده و از هوای بدون ویروس و پاکیزه‌ بهره مند شوند.

این فعال فناور ادامه داد: این دستگاه به اکسیژن موجود در هوا تا چندین برابر با دوام کرده و اکسیژن محیط را بهبود می‌بخشد و باعث شادابی افراد می‌شود.

آرازش در مورد ارزآوری این دستگاه برای کشور گفت: خرید نمونه‌های خارجی این دستگاه برای کشور از سه هزار تا ده هزار دلار هزینه دارد، اما تولید نمونه داخلی آن نزدیک به سیزده میلیون تومان هزینه دارد.

او ادامه داد: در تولید این دستگاه تماما از قطعات داخلی استفاده شده است و تمامی کارکنان خط تولید ما فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه‌های مطرح کشور هستند.

آرازش بیان کرد: این دستگاه به تولید انبوه رسیده است و ماهانه بین دویست تا دویست‌ و پنجاه عدد از دستگاه تولید می‌کنیم. تولید این دستگاه برای هفده نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی کرده است و نزدیک به دویست‌ و بیست نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

او درمورد وجه تمایز این دستگاه با نمونه‌های خارجی گفت: این دستگاه نیازی به فیلتر ندارد و مصرف برق آن بسیار پایین است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

326517